در حال بارگذاری ...

امضا تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز تحقیقات ، سازمان زمین‌شناسی و پژوهشگاه صنعت نفت

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و پژوهشگاه صنعت نفت در راستای در راستای همکاری‌های مشترک پژوهشی ، آموزشی و اجرایی همچنین استفاده از تجارب ، امکانات ، تجهیزات و سرمایه‌های انسانی تفاهم‌نامه مشترک همکاری منعقد کردند .

تدقیق موقعیت گسل ها و تعیین حریم آنها در شریان‌های حیاتی نفت و گاز و مجموعه‌های مرتبط با وزارت نفت با رعایت ضوابط مربوطه ، تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر زمین‌لرزه ، خطرپذیری لرزه‌ای در مناطق و زون‌هایی که شریان‌های حیاتی نفت و گاز از آن عبور می‌کنند و در مجموعه‌های مرتبط با وزارت نفت ، همکاری در شناسایی پهنه‌های درگیر خطر فروریزش و فرونشست زمین ناشی از ایجاد اختلال در تغذیه آبخوان‌ها با گسترش شهرها، برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی و نقش سازه‌های زیرزمینی و دستکاری‌های انسانی در بروز این پدیده‌ها در مسیر شریان‌های حیاتی نفت و گاز و مجموعه های مرتبط با وزارت نفت و تدوین ضوابط و آیین‌نامه‌های مناسب و تعیین تمهیدات مهندسی برای کاهش آسیب‌پذیری در برابر این پدیده‌ها و همکاری در شناسایی و ارزیابی موقعیت زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی و مجموعه‌های حساس مرتبط با وزارت نفت در معرض انواع مخاطرات زمین‌شناختی (حریم گسل‌ها و پهنه‌های با خطر بالای زمین لرزه ، فرونشست و فروریزش زمین ، ناپایداری دامنه‌ای، زمین‌شناسی زیست محیطی ، سیل و ...) و تدوین ضوابط و آیین‌نامه‌های موردی و اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه و مقابله‌ای از محورهای موضوعی این تفاهم‌نامه مشترک همکاری است .

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه ۱۰ ماده‌ای ، دو طرف همچنین در خصوص انجام بازدیدهای میدانی مشترک هنگام رخدادهای تاثیرگذار در شریان‌های حیاتی مرتبط با وزارت نفت با استفاده از امکانات و پتانسیل‌های موجود طرفین و تهیه گزارش‌های فنی مشترک فوری، مقدماتی و نهایی ، همکاری در تدوین متدولوژی ارزیابی ریسک خطوط لوله با نظر به تهدید‌های مربوط به موقعیت جغرافیایی و شرایط مرتبط با فرونشست زمین ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ، جلسات سخنرانی‌های تخصصی ، سمینارها و همایش‌ها و نشست‌های کارشناسی مشترک در زمینه‌های مورد علاقه و به خصوص در حیطه موضوعات مرتبط ، تبادل تجربه‌ها ، اسناد و مدارک علمی و پژوهشی و کتابخانه‌ای بین طرفین و تهیه آیین‌نامه‌ها ، دستورالعمل‌ها، گزارش‌های فنی و مقالات علمی و پژوهشی مشترک همکاری خواهند کرد .

این تفاهم‌نامه از سوی محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد .




مطالب مرتبط

هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ...

|

نظرات کاربران