در حال بارگذاری ...
  • ایجاد بسترهای تولید مسکن از برنامه کلان و بلندمدت وزارت راه و شهرسازی

    به موازات افزایش تولید مسکن و فراهم آوردن بسترهای تولید مسکن که بخشی از آنها تسری تسهیلات و خدمات به پروژه‌های خودمالک در کنار پروژه‌های دولتی است ، در تلاش هستیم تا بتوانیم واحدهایی که خالی مانده و می‌توانند در بازار اجاره برای گروه‌های هدف مورد استفاده قرار بگیرند با ابزار قانونی در اختیار این گروه قرار بگیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی سیاست کلان وزارت راه را تولید مستمر مسکن و رونق تولید برشمرد و بر فراهم آوردن بسترهای تولید مسکن که بخشی از آن‌ها تسری تسهیلات و خدمات به پروژه‌های خودمالک در کنار پروژه‌های دولتی است ، تاکید کرد .

    محمود محمودزاده بر رونق تولید مسکن تاکید کرد و گفت : وزارت راه و شهرسازی دنبال تولید مستمر مسکن است و این برنامه‌ای است که در برنامه‌های بلندمدت این وزارتخانه دنبال و پیگیری خواهد شد . در خصوص تولید مستمر مسکن در این دولت ، برنامه‌ریزی کلانی انجام شده است که بخشی از آن‌ها مربوط به طرح اقدام ملی مسکن و بخشی دیگر مربوط به تفاهم‌نامه‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه‌ها برای تولید مسکن، منعقد کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام پالایش مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن که ظرفیت جدیدی را برای ۱۸۳ شهر جدید برای متقاضیان مسکن ایجاد کرده بود ، خبر داد و افزود : متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در مرحله سوم به استان‌ها معرفی شده‌اند که بنا بر اعلام استان‌ها بخش عمده‌ای از پذیرفته‌شدگان در مرحله معرفی به پروژه‌ها هستند .

    محمودزاده در خصوص افزایش قیمت مسکن که توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ارایه شده است و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای کنترل قیمت مسکن و ساماندهی بازار و ثبات قیمت بازار خرید و فروش مسکن ، گفت : برای کنترل افزایش بازار خرید و فروش مسکن به دو حالت می‌توان برخورد کرد . اول آنکه به موازات آن افزایش تولید و ساماندهی بازار پیگیری شود و دوم آنکه توسط دولت قیمت‌گذاری انجام شود که این موضوع امکانش از نظر قوانین و ساختار اجرایی امکانپذیر نیست. اما در خصوص افزایش تولید و ساماندهی بازار مسکن کارهای مهمی انجام شده و در حال انجام است .

    وی تصریح کرد : به موازات افزایش تولید مسکن و فراهم آوردن بسترهای تولید مسکن که بخشی از آنها تسری تسهیلات و خدمات به پروژه‌های خودمالک در کنار پروژه‌های دولتی است ، در تلاش هستیم تا بتوانیم واحدهایی که خالی مانده و می‌توانند در بازار اجاره برای گروه‌های هدف مورد استفاده قرار بگیرند با ابزار قانونی در اختیار این گروه قرار بگیرد .  

     




    مطالب مرتبط

    از تعداد ۳۰ هزار ۷۰۰ متقاضی ، ۱۰ هزار و ۲۰۰ قرارداد تسهیلات بانکی برای متقاضیان منعقد شده است .

    |

    پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، سهم استان اصفهان ، ساخت ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد مسکونی است .

    |

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    نظرات کاربران