در حال بارگذاری ...
  • تصویب افزایش ۲ برابری سقف تسهیلات مشارکت مدنی بافت فرسوده در کمیسیون اقتصادی دولت

    بر اساس این پیشنهاد و در صورت تایید نهایی دولت سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت در کلان‌شهرها از رقم ۵۰۰ میلیون ریال به رقم ۱۲۰۰ میلیون ریال و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول در کلان‌شهرها از ۲۰۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا می‌کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش دو برابری سقف تسهیلات مشارکت مدنی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در کمیسیون اقتصادی هیأت دولت تصویب و برای اتخاذ تصمیم نهایی به هیأت وزیران ارایه شد .

    امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان این مطلب ، اظهار داشت : پیشنهاد این وزارتخانه برای اصلاح میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول ماده (۱۷) آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در جلسه مورخ ۲۰ بهمن امسال در کمیسیون اقتصادی هیأت دولت تصویب شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : بر اساس این پیشنهاد و در صورت تایید نهایی دولت سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت در کلان‌شهرها از رقم ۵۰۰ میلیون ریال به رقم ۱۲۰۰ میلیون ریال و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول در کلان‌شهرها از ۲۰۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا می‌کند . برای سایر شهرها نیز سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت به رقم ۸۰۰ میلیون ریال و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافت .

    وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط اصلی هدف شرکت بازآفرینی شهری در نوسازی بافت‌های میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی مناطق کمتر برخوردار مرزی است ، توضیح داد : بر اساس این مصوبه وزارت راه و شهرسازی مجاز شد نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت به متقاضیان نوسازی در مناطق مذکور با کارمزد حداقل ۴ درصد از طریق انعقاد عاملیت با بانک‌ها و مؤسسات عامل دارای مجوز از بانک مرکزی اقدام کند.

    غفاری تصریح کرد : اجرایی شدن این تصمیم منوط به تصویب نهایی هیأت وزیران است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    نظرات کاربران