در حال بارگذاری ...
  • رواج صنعتی‌سازی ساختمان نیازمند حمایت دولت است

    در حوزه بازآفرینی شهری ، باید نگاه ویژه به بافت‌های فرسوده داشت و در جهت ساماندهی این بافت‌ها قدم برداشت . ما در حوزه صنعتی‌سازی بسیار عقب هستیم . در این خصوص بسترهای لازم و نیروی انسانی مورد نیاز را تا حدود زیادی داریم و نیازمند طراحی و ساماندهی مناسب هستیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مهمترین مساله کشور را عدم باور مدیران به صنعتی‌سازی عنوان کرد و گفت : در موضوع صنعتی‌سازی بسترهای لازم و نیروی انسانی مورد نیاز را تا حدود زیادی داریم و نیازمند طراحی و ساماندهی مناسب در اینباره ، هستیم .

    احمد خرم در ششمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان گفت :‌ ۶ نسل ساخت و ساز را در دنیا پشت سر گذاشته‌ایم که کشور ما در نسل سوم که همان پیش از صنعتی است قرار دارد . مهمترین مسئله‌ای که امروز در کشور با آن مواجهیم عدم باور مدیران جامعه به این موضوع است که باید بر اساس سند توسعه حرکت کرد نه بر اساس سلیقه مدیران .

    خرم در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در حال حاضر در بخش حمل و نقل کشور ، طرح جامعی را در اختیار داریم و در تدوین خصوص طرح جامع مسکن نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم . این طرح دو زیر طرح جامع تحت عناوین صنعتی‌سازی و بازآفرینی را شامل می‌شود که دو محور بسیار مهم به شمار می‌روند .

    وی افزود : در حوزه بازآفرینی شهری ، باید نگاه ویژه به بافت‌های فرسوده داشت و در جهت ساماندهی این بافت‌ها قدم برداشت . ما در حوزه صنعتی‌سازی بسیار عقب هستیم . در این خصوص بسترهای لازم و نیروی انسانی مورد نیاز را تا حدود زیادی داریم و نیازمند طراحی و ساماندهی مناسب هستیم . باید حمایت از صنعتی‌سازی ، ساختمان هوشمند و ساختمان سبز را به عنوان نسل‌های بعدی ساخت و ساز مورد توجه قرار دهیم . همچنین تامین بودجه‌های مناسب را از دولت بخواهیم تا در دو دهه آینده بتوانیم به نسل هفتم ساخت و ساز که همان نسل استفاده از دانش و تکنولوژی‌های نوظهور به طور ترکیبی است، برسیم .

    ششمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان از سوی دبیرخانه دائمی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان و با همکاری دانشگاه صنعتی سجاد برگزار می‌شود و دارای امتیاز یک دوره ارتقا پایه رشته‌های هفت‌گانه نظام مهندسی بر اساس مجوز دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی است .




    مطالب مرتبط

    مطالعات انجام شده نشان‌می‌دهد به‌ازای هر ۶۹.۷ مترمربع مسکن که ساخته می‌شود ، یک شغل در کشور ایجاد می‌شود . علاوه بر این ، حدود ۴۰ درصد انرژی کشور هم در حوزه ساختمان و مسکن مصرف می‌شود و این موضوع با توجه به هدف‌گذاری انجام شده تمرکز سرمایه‌گذاری در این بخش را هم مضاعف ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد مهدی حیدری از اتمام ارزیابی ایمنی ۳۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه در شهر تهران طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت : از مجموع ...

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران