در حال بارگذاری ...
  • زدودن فقر از چهره شهرها رویکرد اصلی پروژه های بازآفرینی شهری

    در استان کردستان که استان پیشرو در جذب اعتبارات بازآفرینی بوده ، ۶۴ پروژه با مبلغ اعتبار نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان تعریف شده که تاکنون ۱۱ پروژه به بهره برداری رسیده و مابقی پروژه ها دیگر نیز فعال هستند و به تناسب اعتبار و برنامه تفصیلی مصوب عملیات اجرایی آن ها پیگیری می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به ابلاغ سند ملی احیاء ، بهسازی ، نوسازی وتوانمند سازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال ۱۳۹۳ ، ازکاهش فقر و ارتقا کیفیت زندگی و قابلیت زیست پذیری شهرها به عنوان رویکردهای مهم بازآفرینی یاد کرد .

    محمد صدیق ثابتی اظهار کرد : زدودن فقر از چهره شهرها با انجام اقداماتی همچون توسعه خدمات مورد نیاز ساکنان محله های مورد هدف بازآفرنی مثل کتابخانه ، درمانگاه ، خانه محله و بازارچه - کمک به ارتقا پروژه های زیرساخت شهری همچون شبکه معابر و تأسیسات زیربنایی - حمایت از شهرداری ها ، ایجاد شبکه همکاری مشارکتی بین دستگاه های دخیل در ستاد ملی و استانی بازآفرینی شهری - ارتقای دانش عمومی و ارائه خدمات فنی از طریق آموزش ، ابزارسازی ، نهادسازی و ظرفیت سازی از جمله وظایف دولت در حوزه بازآفرینی شهری است .

    ثابتی خاطرنشان کرد : در اجرای رسالت اعلام شده ، در چند سال اخیر اقدامات بسیار ارزنده ای در سطح شهرهای استان کردستان انجام شده و یا در حال انجام است که می توان گفت : در استان کردستان که استان پیشرو در جذب اعتبارات بازآفرینی بوده ، ۶۴ پروژه با مبلغ اعتبار نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان تعریف شده که تاکنون ۱۱ پروژه به بهره برداری رسیده و مابقی پروژه ها دیگر نیز فعال هستند و به تناسب اعتبار و برنامه تفصیلی مصوب عملیات اجرایی آن ها پیگیری می شود .

    به گفته مدیر کل راه و شهرسازی کردستان مرمت بافت های تاریخی ، مدرسه سازی ، ساماندهی معابر قدیمی ، احداث پارک و خانه محله ، ساماندهی رودخانه های حاشیه شهرها بخشی از کارهایی است که در راستای بازآفرینی شهری هم اکنون در سطح استان توسط راه وشهرسازی در حال انجام است .




    مطالب مرتبط

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

    |

    از ۳۵ هزار و ۱۸۶ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر سقز ، ۱۳هزار و ۵۰۲ نفر متقاضی تأیید اولیه و نهایی شده اند .

    |

    نظرات کاربران