در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام یک میلیون و ۴۲ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن سراسر کشور

    در راستای طرح ملی مسکن ، تشکیل چهار کمیته در سطح استان‌های کشور در خصوص خدمات زیربنایی از جمله آب ، برق ، گاز و فاضلاب و سایر موارد پیش‌بینی شده که این کمیته در زنجان نیز فعالیت خود را آغاز کرده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از ثبت نام نزدیک به یک میلیون و ۴۲ هزار نفر در سطح کشور در طرح ملی مسکن خبر داد .

    احمد اصغری مهرآبادی که به منظور بازدید از سایت کوی زنجان و پروژه های ‌اقدام ملی مسکن غرب به شهر زنجان سفر کرده بود در جمع خبرنگاران ، افزود : از این تعداد ثبت نام کننده ، ۳۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند . با بررسی های انجام شده ، تعداد واجدین شرایط نهایی به ۱۸۰ هزار نفر رسید که تاکنون نیز ۱۱۳ هزار نفر نسبت به واریز مبلغ تعیین شده ، اقدام کرده اند که امید می رود با اعتماد هرچه بیشتر مردم و متقاضیان ، بتوان در رابطه با طرح ملی مسکن گام های خوب و ارزنده تری را برداشت .

    اصغرى مهرآبادی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت پروژه های ملی مسکن با سرعت پیش می رود ، اظهار داشت : با توجه به اینکه طرح ملی مسکن جا افتاده است بنابرین متقاضیان واجد شرایط از آن استقبال کرده و نسبت به واریز وجوه در نظر گرفته شده (آورده متقاضیان) اقدام کرده و می کنند .

    وی با تاکید بر اینکه زمین مورد نیاز برای احداث حدود ۲۶۰ هزار واحد ملی مسکن ، تامین شده و در حقیقت این میزان زمین ، بیشتر از تعداد متقاضیان واریز کننده وجوه است ، تصریح کرد : در راستای طرح ملی مسکن ، تشکیل چهار کمیته در سطح استان‌های کشور در خصوص خدمات زیربنایی از جمله آب ، برق ، گاز و فاضلاب و سایر موارد پیش‌بینی شده که این کمیته در زنجان نیز فعالیت خود را آغاز کرده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : اگر مردم حرکت های ما در این خصوص را مشاهده کنند و کارها نیز به صورت جدی و جهادی انجام بگیرد به حتم میزان استقبال فراتر از این رقم خواهد بود که در گذشته نیز این چنین بوده و اکنون نیز روند استقبال خوب و رضایتبخش است .

    اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه استان زنجان در طرح اقدام ملی مسکن همانند طرح مسکن مهر، پیشتاز است ، افزود : از ۲۸ هزار نفر ثبت نام کننده در طرح اقدام ملی مسکن در این استان قریب ۱۵ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند .

    وی با بیان اینکه کار احداث بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد در این استان شروع شده است ، یادآور شد : استان زنجان در بحث مسکن مهر ، نخستین استان برتر کشور بود که پرونده آن در اردیبهشت ۹۶ بسته و جشن اختتام نیز گرفته شد . دولت بعدی نیز مکلف است این طرح نیمه تمام (ملی مسکن) را به پایان برساند کما اینکه در دولت های هفتم و هشتم نیز طرح استیجار (اجاره به شرط تملیک) شروع شد و بخشی از طرح نیز که نیمه تمام مانده بود در دولت های نهم و دهم ، تکمیل شد و به پایان رسید .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    نظرات کاربران