در حال بارگذاری ...

تخصیص تسهیلات ارزان قیمت پس از ارزیابی دقیق خسارات به زلزله زدگان کهگیلویه و بویراحمد

مسائل و مشکلات مناطق زلزله زده به اطلاع رئیس مجلس رسانده شده و درخواست داشتیم برای کمک به این مناطق تصمیم درست و به موقع اتخاذ شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با همراهی رئیس سازمان مدیریت بحران برای بررسی وضعیت مردم زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد ، وارد سی سخت شد .

محمد اسلامی در بدو ورود به سی سخت با همراهی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار در دیدار چهره به چهره با مردم سی سخت آخرین وضعیت مردم زلزله زده را مورد بررسی قرار داد .

در این سفر وزیر راه و شهرسازی در جمع مردم زلزله زده اظهار داشت : تسهیلات ارزان قیمت پس از ارزیابی دقیق میزان خسارت به مناطق زلزله‌زده دنا تخصیص خواهد یافت .

ویر راه و شهرسازی با تاکید بر یکپارچگی در بحث خدمات رسانی به مردم گفت : بنده از طرف رئیس جمهور حامل سلام ویژه و پیام به مردم عزیز و با کفایت استان کهگیلویه و بویراحمد هستم .

وی هدف از این سفر را ارزیابی وضعیت برای برنامه‌ریزی جهت تخصیص اعتبار به مناطق زلزله عنوان کرد و افزود : خسارات باید به شکل دقیق ارزیابی شود تا بتوانیم تسهیلات ارزان قیمت تخصیص دهیم‌ .

اسلامی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت قبوض آب ، برق و گاز ، اظهار داشت : تا زمان اسکان دائم مردم و جایگزینی منازل آنها پرداخت آنها به تعویق می‌افتد .

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه پیگیر مشکلات زیست محیطی محور سی سخت _ یاسوج هستم ، بیان کرد : عملیات پروژه محور سی سخت - یاسوج از سر گرفته می‌شود .

اسلامی گفت : مردم در ساخت خانه‌ها برای استحکام سازی دقت کنند تا در چنین بحران‌هایی گرفتار نشوند . از رئیس سازمان نظام مهندسی خواستیم که خانه‌های نوساز بررسی شوند و با کارشناسانی که نظارت بر ساختمان ها داشتند و کوتاهی کردند برخورد شده و به کمیته انتظامی نظام مهندسی معرفی شوند .

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش ، گفت : پرداخت تسهیلات عقب مانده مردم دنا به زمان دیگری موکول می شود .

پیگیر ایجاد ردیف بودجه‌ای برای بازسازی مناطق زلزله زده هستیم ؛ مردم امیدشان به کمیسیون تلفیق است

همچنین مهدی روشنفکر نماینده مرکز بویراحمد و دنا ، در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان دنا اظهار داشت : با توجه به حضورم در مناطق زلزله زده با هماهنگی با همکارن در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق ، پیگیر ردیف بودجه‌ای با عنوان بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دنا هستیم .

وی از ثبت پیشنهاد ردیف بودجه‌ای به شماره ۸۸-۵۵۰۰۰۰ با عنوان بازسازی مناطق زلزله زده دنا خبر داد و افزود : به دلیل حضور در مناطق زلزله زده این پیشنهاد با هماهنگی انجام شده به نام یکی از همکاران نماینده مجلس ثبت شده است .

روشنفکر با اشاره به تماس تلفنی شب گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی با وی ، خاطرنشان کرد : مسائل و مشکلات مناطق زلزله زده به اطلاع رئیس مجلس رسانده شده و درخواست داشتیم برای کمک به این مناطق تصمیم درست و به موقع اتخاذ شود .

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شناسه پیشنهاد ثبت شده به شماره ۱۳۰۳ مورخ ۳۰ بهمن ماه مبنی بر ردیف بودجه برای مناطق زلزله زده دنا ، ادامه داد : یکی مشکلی که وجود دارد این بوده که هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست و مسئولان سازمان برنامه و بودجه همین ایراد را نیز وارد می‌دانند . در شرایط فعلی از هیچ کوششی برای تصویب ردیف بودجه‌ای برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دنا دریغ نمی‌کنیم و امیدوارم منتج به نتیجه شود .

وی وضعیت زندگی در مناطق زلزله‌زده را رضایت بخش ندانست و افزود : مردم در شرایط سختی به سر می‌برند و با کمبود برخی اقلام و امکانات روبه‌رو هستند که انتظار می‌رود متولیان امر با همکاری مردم نهایت امدادرسانی و کمک را داشته باشند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

|

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

|

نظرات کاربران