در حال بارگذاری ...

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر بازآفرینی و احیاء بافت شهر گردشگری سی سخت

در کنار مردم هستیم تمام سعی ما و دولت بهبود وضعیت مسکن مردم و بازآفرینی آن است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی بر بازآفرینی و احیاء بافت شهر گردشگری سی سخت تاکید کرد و گفت : عملیات بازسازی و ساخت و ساز روستاهای اطراف نیز به جد پیگیری می شود‌ .

محمد اسلامی که روز جمعه یکم اسفندماه برای سرکشی به مناطق زلزله زده شهر سی سخت سفر کرده است . در نشست مدیریت بحران شهرستان دنا ، اظهار داشت : باید خدا را شاکر باشیم که تلفات انسانی نداشتیم و هموطنان در سلامت به سر می برند . موضوع بلایای طبیعی در کشور ما مسئله پرتکراری است . باید در هنگام بلایا بتوانیم با انسجام و یکپارچگی و مدیریت و همراه با اقتدار در صحنه حاضر شویم .

وی افزود : در این هنگام باید ضمن اقدامات به هنگام و ایجاد آرامش با روحیه دادن به مردم آنها را در مدار زندگی قرار دهیم . در این مواقع مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نخستین عکس العمل را نشان داده و تماس برقرار می کنند . استانداران و فرمانداران طبق ساز و کار اقدامات اولیه را بدون درنگ انجام داده و ضمن رسیدگی به وضعیت مردم نسبت به شناسایی مشکلات و امداد و نجات اقدام می کنند .

وی خاطرنشان کرد : به همت مسئولان ، مردم و هلال احمر در زمان لازم و بدون فوت وقت عملیات امداد و نجات انجام شد . رئیس جمهور به بنده دستور داد به جز وظیفه ساختاری حامل سلام و پیام ایشان به مردم دنا باشم . از انجام ماموریت در جمع مردم نجیب این منطقه خرسند و شاکر هستم این مردم در صحنه مطالبه ای نداشتند و مهم‌‌‌ترین مطالبه آنها جاده یاسوج _ سی سخت  بود که عملیات اجرایی آن دوباره از سر گرفته شود .

وی بر ضرورت اسکان اضطراری و موقت در سی سخت تاکید کرد و افزود : این مهم با تکمیل توزیع چادر برای روستاها و باقی مانده در شهر خاتمه پیدا می کند . اگر کسانی هستند که می خواهند اموال و وسایل خود را جا به جا کنند هزینه برای جابه جایی به مردم در نظر گرفته می شود‌ . هزینه ای برای ممیزی نهایی در نظر گرفته شود و ایستگاهی برای اعتراضات مردمی راه اندازی شود . هزینه های صدور پروانه رایگان و ۲۰ میلیون تومان برای برخی هزینه ها از سوی بنیاد مسکن به مردم پرداخت می شود .

اسلامی با اشاره به اینکه در شورای عالی شهرسازی پهنه بندی گسل های کشور را تصویب و ابلاغ کردیم ، اظهار داشت : نظام مهندسی موظف به رعایت مقررات ملی ساختمان است . اگر دیدیم یکسری از خانه ها رو گسل ها قرار دارند بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان این موضوع را مشخص و نسبت به جا به جایی اقدام کنند . در بازسازی توجه شود که خانه ها و مراکز عمومی در روی گسل نباشند . وام بلاعوض بر اساس برآورد ستاد بحران تدوین و در همین هفته پیش رو مصوبات را ابلاغ می کنیم .

اسلامی با تاکید بر اینکه ارزیابی و کارها به ترتیب محله بندی آغاز شود ، بیان کرد : آواربرداری خانه ها هر چه زودتر انجام شده و شهرداری نیروی فنی و شهرسازی از سایر شهرداری برای کمک به این منطقه اعزام کنند .

وزیر خواستار تسریع در آغاز صدور پروانه ساختمان از سوی بنیاد مسکن و سایر متولیان امر شد و با اشاره به تجارب گذشته ، گفت : رایزنی های لازم برای هماهنگی با بنیاد مستضعفان برای ارسال سیمان رایگان به این منطقه انجام می شود .

اسلامی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های شهر سی سخت قابلیت گردشگری آن است ، تاکید کرد : باید عملیات به سرعت انجام شود تا وضعیت بهتری نسبت به قبل پیدا کند . تعدادی از مردم در دیدارها گفتند که از زلزله قبل وام بدهکار هستند اگر مصداق دارد در قالب مصوبه دولت تصمیم گیری خواهد شد .

اسلامی با بیان اینکه برنامه برای احداث بیمارستان را در دستور کار قرار می دهیم و این خواسته مردم را نیز پیگیری می کنم ، تاکید کرد : در کنار مردم هستیم تمام سعی ما و دولت بهبود وضعیت مسکن مردم  و بازآفرینی آن است .




مطالب مرتبط

تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

نظرات کاربران