در حال بارگذاری ...

لزوم رعایت پهنه‌بندی گسل‌های کشور توسط نظام مهندسی و سازندگان

اسکان اضطراری مردم اولین موضوع مهم است که با همت جمعیت هلال احمر و توزیع چادر و پتو در حال انجام است . دومین موضوع مهم این است که آنهایی که می‌خواهند برای مدت چند ماه در مکان دیگری اسکان اضطراری داده شوند ، ۲۰ میلیون بلاعوض در اختیار آنها قرار داده می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی گفت : خوشبختانه زلزله در کهگیلویه و بویراحمد با قدرت ۵.۶ ریشتر تلفات جانی نداشت و در این زمینه آنچه بعد از حوادث و بلایای طبیعی حائز اهمیت بوده ، حضور یکپارچه و با اقتدار برای آرامش‌بخشی به مردم و التیام روحیه آنها برای بازگشت به مدار زندگی است .

محمد اسلامی در جریان زلزله چهارشنبه شب در استان کهگیلویه و بویراحمد ، در سفر به این استان از شهر زلزله زده سی سخت بازدید کرد . وی پس از جلسه بررسی شرایط بعد از زلزله این شهرستان اظهار داشت : وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در چنین مواقعی مقامات عالی کشور از مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تا همه دستگاه‌ها اولین نفراتی هستند که واکنش نشان می‌دهند و تماس می‌گیرند که اقدامات لازم به وسیله مسئول ارشد استان انجام گیرد ، تصریح کرد : در حادثه زلزله سی‌سخت به همت مردم ، مسئولان ، هلال احمر و نیروهای مسلح در اولین لحظات پس از وقوع حادثه بدون فوت وقت کار امدادرسانی انجام گرفت .

وی ادامه داد : در همین رابطه آقای رئیس جمهور به من دستور دادند که به سی‌سخت سفر داشته باشم و به جز وظیفه ذاتی در حوزه راه و مسکن حامل پیام سلام آقای دکتر روحانی هستم .

این عضو هیات دولت با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم نجیب ، فهیم و شاکر سی‌سخت گفت : مردم اینجا هیچ مطالبه‌ای نداشتند و مهمترین خواسته آنها از ما ادامه عملیات تعویض جاده سی‌سخت است که متوقف شده بود .

وی به سه موضوع مهم در سی‌سخت اشاره کرد و گفت : اسکان اضطراری مردم اولین موضوع مهم است که با همت جمعیت هلال احمر و توزیع چادر و پتو در حال انجام است . دومین موضوع مهم این است که آنهایی که می‌خواهند برای مدت چند ماه در مکان دیگری اسکان اضطراری داده شوند ، ۲۰ میلیون بلاعوض در اختیار آنها قرار داده می‌شود .

وزیر راه و شهرسازی به دیگر موضوع مهم اشاره کرد و افزود : اخیرا در شورای شهرسازی ، پهنه‌بندی گسل‌های کشور را تصویب و ابلاغ کردیم و مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها توسط نظام مهندسی و سازندگان باید رعایت شود .

اسلامی با بیان اینکه مهم است خانه‌های مقاوم احداث شود ، بیان کرد : گسل‌های شهرهای بزرگ پرجمعیت را ابلاغ کردیم و همین امروز هم مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی نقشه گسل‌های دنا را در اختیار بنیاد مسکن قرار داده تا خانه‌ها روی گسل ساخته نشود . موضوع وام بلاعوض ساخت و ساز و تعمیرات هفته قبل در جلسه دولت اعلام شد و آواربرداری انجام و متناسب با بلوک‌بندی کار آغاز می‌شود . در این زمینه لازم است شهرداری نیروی فنی و شهرسازی از سایر استان‌ها جهت کمک آورده تا شروع به صدور پروانه ساختمان کند و به این شکل فرآیند اخذ پروانه طولانی نشود .

وی با بیان اینکه سی‌سخت شهر گردشگری است و باید کمک کنیم بازآفرینی شهر انجام گیرد ، افزود : تعدادی از مردم به ما گفتند از زلزله قبل وام بدهکار هستند که قرار شد استاندار و آقای نجار این موضوع را پیگیری کرده تا برای این موضوع تصمیم‌گیری شود .

وی احداث بیمارستان را از دیگر مطالبات مردم دانست و گفت : این کاستی شهر را به هیات دولت انتقال می‌دهم.دولت تمام قد در کنار مردم دنا خواهد بود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

|

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

|

نظرات کاربران