در حال بارگذاری ...
  • اخذ بیش از ۲۰۰ سند تک برگ اراضی ملی شهرستان برخوار

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار ضمن بیان اقدامات این اداره در سال جهش تولید از اخذ بیش از ۲۰۰ سند تک برگ اراضی ملی شهرستان و تبدیل اسناد دفترچه‌ای ۱۴ هکتار اراضی دولتی برخوار به سند تک برگ خبرداد .

    صادق حاجی‌رزوه با اعلام گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده این اداره در حوزه‌های مختلف کاری ، گفت : در بخش راهسازی با فعالیت‌های موثر انجام شده در ایام الله مبارک دهه فجر محور روستایی شاپوراباد - محسن‌آباد به بهره‌برداری رسید .  

    وی با بیان اینکه طول این محور۳.۳ کیلومتر است عنوان کرد : اعتبار هزینه شده برای محور شاپوراباد - محسن‌آباد بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال بوده که احداث سه دستگاه ابنیه فنی(پل) را نیز شامل شده است .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار در خصوص احداث محور صنایع غذایی - مصلی و آسفالت کمربندی غرب کمشچه تشریح کرد : جهت اجرای این دو پروژه ، ۲۰۰ تن قیر مشارکتی به شهرداری دستگرد و ۹۳ تن قیر مشارکتی به شهرداری کمشچه اختصاص داده شد .  

    وی با اشاره به اتمام مطالعات طرح محور پیامبر اعظم در این شهرستان گفت : پیگیری‌های لازم در این خصوص بعمل آمده است و طرح جهت تامین اعتبار و احداث به شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی تحویل شده است .  

    حاجی‌رزوه با بیان اینکه اسناد دفترچه‌ای ۱۴ هکتار اراضی دولتی این شهرستان به سند تک برگ تبدیل شده است تشریح کرد : این اقدام در راستای اجرای قانون جامع حدنگار ، موسوم به «کاداستر» و با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام پذیرفته است .  پس از رفع مشکل قراردادهای واگذاری در سنوات قبل ، بیش از ۲۰۰ برگ سند تک برگ اراضی ملی اخذ و مشکل اسناد مسکن ۱۹۲ واحدی طلاب حبیب‌آباد نیز مرتفع شد .  

    واگذاری زمین به بیش از ۱۴ خانواده دارای ۲ معلول

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار از واگذاری زمین به بیش از ۱۴ خانواده دارای دومعلول خبر داد و اضافه کرد : زمین مورد نیاز جهت احداث مدرسه و مسجد در مساکن مهر دولت‌آباد و حبیب‌آباد واگذار شده است .  

    وی در خصوص آخرین اقدامات در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت : زمین مورد نیاز جهت احداث بیش از ۶۰۰ واحد مسکن ملی تامین شده و اقداماتی همچون تهیه نقشه‌ها ، آزمایش ژئوتکنیک خاک و رایزنی‌های لازم جهت اخذ پروانه ساختمانی و شروع طرح اقدام ملی مسکن بعمل آمده است .  

    حاجی‌رزوه در خصوص پیشبرد طرح‌های تفصیلی شهرهای این شهرستان عنوان کرد : طرح تفصیلی شهر خورزوق (۹۰درصد) - دولت‌آباد (۳۰درصد) - کمشچه (۵۰ درصد) - شاپور آباد(۶۰ درصد) و دستگرد(۲۰ درصد) پیشرفت داشته است .  

    تخصیص قیر مورد نیاز محله های هدف بازآفرینی شهری

    وی با اشاره به تصویب محله‌های هدف بازآفرینی شهرهای دولت‌آباد - خورزوق - دستگرد - کمشچه - شاپور اباد و سین در ستاد بازآفرینی این شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد : علاوه بر اختصاص قیر به شهرداری دستگرد جهت آسفالت محله‌های هدف ، قیر مورد نیاز برای محله‌های هدف بازآفرینی شهری شهرهای شاپورآباد و سین جمعاً به ارزش سه میلیارد ریال نیز تخصیص یافت .  

    شهرستان برخوار به مرکزیت دولت‌آباد از غرب به ارتفاعات مورچه خورت ، از شمال به ارتفاعات شمالی بخش بُرخوار (مرز اردستان) ، از جنوب به اصفهان - تهران و از شرق به سگزی و کوهپایه محدود می‌شود. این شهرستان دارای پنج شهر بنام های دولت آباد ، حبیب‌آباد ، کُمشِچه ، خُورزوق و دستگرد بوده و ۹ روستا دارد . 




    نظرات کاربران