در حال بارگذاری ...
  • رفع تعرض از ۱۳۶ هکتار اراضی دولتی در بهمن ماه سال جاری

    بهترین علمکرد را در رفع تعرض استان‌های تهران ، بوشهر و ایرانشهر و بهترین عملکرد در اجرای احکام را استان‌های اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی به خود اختصاص دادند. در عین حال برای بهمن امسال در استان های قم ، سمنان (شاهرود) و اردبیل هیچگونه تعرضی گزارش نشده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از رفع ۳۰۰ مورد تعرض از زمین‌های دولتی به مساحت بیش از ۱۳۶ هکتار و اجرای ۷۲ مورد حکم برای ۲۶۱ هکتار اراضی دولتی به ارزش بیش از ۶۹۴ میلیارد تومان در بهمن امسال خبر داد .

    جواد خردمند علمکرد آن یگان را در خصوص رفع تعرض به اراضی دولتی در اقصا نقاط کشور برای بهمن ۹۹ تشریح کرد .

    فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۳۰۰ فقره تعرض و رفع فوری آنها در زمین‌هایی به مساحت بیش از ۱۳۶ هکتار خبر داد و جمع اجرای احکام را ۷۲ فقره به مساحت بیش از ۲۶۱ هکتار و ارزش بیش از ۶۹۴ میلیاردتومان برشمرد.

    به گفته خردمند بهترین علمکرد را در رفع تعرض استان‌های تهران ، بوشهر و ایرانشهر و بهترین عملکرد در اجرای احکام را استان‌های اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی به خود اختصاص دادند. در عین حال برای بهمن امسال در استان های قم ، سمنان (شاهرود) و اردبیل هیچگونه تعرضی گزارش نشده است .  

    خردمند میزان دریافت گزارش مردمی از وقوع تصرف را ۳۲۶ مورد عنوان کرد .  

    بر اساس اعلام فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تعرض به اراضی دولتی در استان های مختلف و عملکرد یگان حفاظت سازمان برای بهمن امسال، شاملِ رفع ۳ مورد تعرض به ۳۲۰۰ مترمربع اراضی در آذربایجان شرقی ، رفع ۲ مورد تعرض از ۲۳۵ مترمربع اراضی در آذربایجان غربی، رفع ۲۴ مورد تعرضی از ۲۸۲ هزار و ۸۴۰  مترمربع اراضی در اصفهان، رفع ۱۱ مورد تعرض از یکهزار و ۸۴۷ مترمربع اراضی در البرز است .

    همچنین ، رفع ۲۷ مورد تعرض از ۲۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع اراضی در ایرانشهر ، رفع ۱۲ مورد تعرض از ۵ هزار و ۴۰۰ مترمربع اراضی در ایلام، رفع ۳۱ مورد تعرضی از اراضی به مساحت ۲۹ هزار و ۱۹۵مترمربع اراضی در بوشهر ، رفع ۵۳ مورد تعرض در اراضی به مساحت ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع در استان تهران، رفع ۷ مورد تعرضی از ۱۰ هزار و ۸۲۰ مترمربع اراضی جنوب کرمان، رفع ۲ مورد تعرض از ۷ هزار مترمربع اراضی در چهارمحال و بختیاری ، رفع ۲ مورد تعرض از ۸۱۴ مترمربع اراضی در خراسان جنوبی، رفع ۴ مورد تعرض از ۶۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی خراسان‌رضوی، رفع ۵ مورد تعرض از ۳۰ هزار و ۵۵۰ مترمربع اراضی خراسان‌شمالی ، رفع فوری تعرض از ۱۶ مورد تعرض به ۳۵ هزار و ۶۴۵ مترمربع زمین در استان خوزستان بخش دیگری از عملکرد یگان حفاظت در بهمن امسال گزارش شد.

    خردمند همچنین رفع یک مورد تعرض به ۸۷۲ مترمربع اراضی در زنجان، رفع ۳ مورد تعرض به ۲۸۰۰ مترمربع اراضی در سمنان، رفع ۴ مورد تعرض به ۱۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع اراضی در سیستان و بلوچستان، رفع ۲۵ مورد تعرض به ۳۹۳ هزار و ۱۰۰ مترمربع اراضی در فارس، رفع ۳ مورد تعرض از ۴۰ هزار و ۳۳۰ مترمربع اراضی در قزوین، رفع یک مورد تعرض به ۲۰۰ مترمربع اراضی در استان کردستان، رفع ۱۰ مورد تعرض از ۱۳۰ هزار و ۶۵۲ مترمربع اراضی در کرمان را از جمله تلاش های یگان در این استان ها برشمرد.

    به گفته وی، رفع ۵ مورد تعرض به ۷۶۰ مترمربع اراضی استان کرمانشاه، رفع ۳ مورد تعرضی از ۴۹۷ مترمربع اراضی در کهگیلویه و بویراحمد، رفع ۵ مورد تعرض از ۹۶ هزار و ۲۴۳ مترمربع اراضی در گلستان، رفع یک مورد تعرضی از ۱۰ مترمربع اراضی در گیلان، رفع یکمورد تعرض از یکهزار و ۱۰۳ مترمربع اراضی در لارستان، رفع ۴ مورد تعرض از ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع اراضی در لرستان، رفع ۲ مورد تعرض از ۷۰۰ مترمربع اراضی در مازندران، رفع ۵ مورد تعرض از ۳ هزار و ۱۰ مترمربع اراضی در مرکزی، رفع ۱۰ مورد تعرض از ۹ هزار و ۵۶۵ مترمربع اراضی در هرمزگان، رفع ۲ مورد تعرض از ۳ هزار و ۱۰۰ مترمربع اراضی همدان و رفع ۱۵ مورد تعرض از ۴۷ هزار و ۹۵۲ مترمربع اراضی در استان یزد از دیگر مواردی است که یگان در استان ها برای بهمن به انجام رسانده است.




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران