در حال بارگذاری ...
  • بررسی ضوابط و مقررات محدوده‌های هدف بازآفرینی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست مشترک معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران به منظور اصلاح سیاست های کلان و ضوابط و مقررات حوزه بازآفرینی شهری در سطح کشور ، برگزار شد .

    در این جلسه که در محل شرکت بازآفرینی شهری ایران تشکیل شد ، فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به همراه معاونین و مدیران کل این دو مجموعه حضور داشتند .

    در این نشست راه‌های تعامل و همکاری های بیشتر دو مجموعه و نزدیکی دیدگاه‌ها به‌ویژه در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی در شورای‌عالی معماری و شهرسازی با رویکرد بازآفرینی ، شناسایی و بازتعریف محدوده‌های هدف بازآفرینی شامل ‌بافت‌های فرسوده ، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی و مورد توجه قرار دادن محدوده‌های مطالعه شده و جدید از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    نظرات کاربران