در حال بارگذاری ...
  • لزوم نوسازی و بهسازی ۵۵۶۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کهگیلویه و بویراحمد

    بر اساس گزارش اولیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، تاکنون میزان حجم تخریب واحدهای مسکونی در سطح شهر سی سخت و روستاهای شهرستان دنا در مجموع در سطح شهرستان دنا هزار و ٢٦٠واحد مسکونی نیازمند نوسازی و ٣٥٠٠ واحد نیازمند بهسازی و ترمیم است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت : پنج هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نوسازی و بهسازی است .

    پژمان نیک اقبالی در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده این استان گفت : بیشترین میزان تخریب و آسیب ناشی از زلزله اخیر در سطح شهرستان دنا ، در محدوده شهر سی سخت به وقوع پیوسته است که حجم این تخریب در محلات خیابان دنا ، قلعه مرکزی ، حسین آباد و تل اسپید ﴿تپه نورالشهداء﴾ از سایر محلات شهر بیشتر بوده است . خوشبختانه در زلزله اخیر هیچگونه مرگ ناشی از زلزله به ثبت نرسیده است و فقط ٦٨ مصدوم وجود داشته که اقدامات مربوط به درمان آن‌ها در حال انجام است .

    نیک‌‌ اقبالی عنوان کرد : بر اساس گزارش اولیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، تاکنون میزان حجم تخریب واحدهای مسکونی در سطح شهر سی سخت و روستاهای شهرستان دنا در مجموع در سطح شهرستان دنا هزار و ٢٦٠واحد مسکونی نیازمند نوسازی و ٣٥٠٠ واحد نیازمند بهسازی و ترمیم است .

    وی خاطرنشان کرد : علاوه بر خسارات و آسیب های وارد شده به منازل مسکونی به ساختمان‌های عمومی نظیر ادارات و مدارس و مکان‌های مذهبی نظیر مساجد و حسینیه‌ها و همچنین زیرساخت‌های شهری نظیر خیابان‌ها ، پیاده‌روها و پارک‌ها نیز آسیبهای فراوانی وارد شده است .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران