در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه هنر

    کمک به بهبود ارتقای کیفی طرفین با تبادل متخصصین کمیته ملی و دانشگاه حمایت و بهره‌مندی از امکانات کمیته ملی و دانشگاه در زمینه تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی - پژوهشی و انتشار آن‌ها به صورت مشترک و هدایت درباره پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت موضوعات مرتبط با اهداف طرفین از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه هنر به منظور توسعه و تحکیم همکاری ها و فعالیت های علمی و تحقیقاتی و در جهت استمرار آن ، به ویژه در موضوع توسعه پایدار شهری تفاهم نامه امضا کردند .

    در این تفاهم‌نامه که میان محمدمهدی مظاهری دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران و سیدحسن سلطانی ، رییس دانشگاه هنر به امضا رسید ، بر اهداف و برنامه‌های فراگیر ملی و بین‌المللی درباره محور توسعه پایدار شهری و عملیاتی کردن اهداف SDG11 در سطح ملی ، منطقه‌ای و بین‌المللی با رویکرد دانش و نوآوری تاکید دارد .

    همچنین تعریف ، اجرا ، مشاوره ، داوری و نظارت پروژه‌های پژوهشی ، کاربردی و توسعه‌ای مشترک مورد توافق در سطح ملی و بین المللی ، برگزاری دوره‌های مشترک کوتاه مدت علمی ، مهارتی و کاربردی درسطح ملی و بین المللی ، بهره برداری از امکانات زیر ساختی وتوانمندی‌های طرفین و برگزاری کنفرانس‌ها ، کارگاه‌ها و همایش‌های مرتبط با موضوع‌های مورد تفاهم طرفین درسطح ملی و بین‌المللی در دستور تفاهم‌نامه طرفین قرار گرفت .

    بر اساس این گزارش ، کمک به بهبود ارتقای کیفی طرفین با تبادل متخصصین کمیته ملی و دانشگاه حمایت و بهره‌مندی از امکانات کمیته ملی و دانشگاه در زمینه تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی - پژوهشی و انتشار آن‌ها به صورت مشترک و هدایت درباره پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت موضوعات مرتبط با اهداف طرفین از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است .

    گفتنی است برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) برای زندگی شهری بهتر تلاش می‌کند . رسالت هبیتات ترویج و ارتقاء توسعۀ اجتماعی و زیست‌محیطی اسکان بشر و دست‌یابی به هدف مسکن درخور برای عموم است . هبیتات می‌کوشد تا با پیشگامی در فرایند شهری‌شدن و ترویج تغییر سیاست‌ها ، روش‌ها و نگرش‌های مقابله با نیازهای توسعۀ شهری ، رشد شهرها و مناطق روستایی را به فرصتی برای توسعه تبدیل کند ؛ فرصتی فراگیر برای همۀ شهروندان . کمیته ملی اسکان بشر ایران نیز با تمرکز بر موضوع کاهش آثار خطرات و بلایای طبیعی و بر اساس موافقت‌نامه‌ای بین برنامه اسکان بشر ملل متحد و دولت جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد و در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران جایگاه ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد را برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بر عهده دارد .




    مطالب مرتبط

    در سفری که سفیر ژاپن روز گذشته به ساری داشت و در سایه این سفر مذاکراتی انجام شد و در برنامه قرار گرفت تا بهتاب ۳ که شامل مطالعات مقاوم‌سازی ، انجام اجرای مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای و همچنین اجزای سازه‌ای و استفاده از تکنولوژی جداسازهای لرزه ای است ، در برنامه همکاری‌های ...

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    نظرات کاربران