در حال بارگذاری ...
  • ضرورت ارتقا جایگاه مهندسى در جامعه

    مهندسی ، وامدار تخصص آنانی است که قامت سازه های خود را بر پایه های مستحکم اخلاق حرفه ای خویش استوار نموده اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور ضمن تبریک ٥ اسفند روز مهندس به تمامى مهندسان کشور ، بر رعایت اخلاق حرفه اى از سوى مهندسان و ارتقا جایگاه مهندسان از سوى دست اندرکاران تاکید کرد .

    متن پیام احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور بدین شرح است : مهندسی آمیزه ای از زاویه های گره خورده در تاروپود هنر و تخصص است ، هنری نضج یافته با تمثال تلاش بزرگانی که تعالی جایگاه فاخر مهندسی مشحون از خدمات شایسته آن هاست ؛ بزرگانی که نگاه نافذ و اندیشه والایشان سرو اعتماد و اطمینان را در بطن بلند آوازه ایران زمین افراشته است .

    مهندسی ، وامدار تخصص آنانی است که قامت سازه های خود را بر پایه های مستحکم اخلاق حرفه ای خویش استوار نموده اند .  

    زادروز دانشمند بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی فرصت گشودن تقویم تلاش متخصصان متعهدی است که از سررسید همتشان می توان واژگان بی بدیل دانش و غیرت و سختکوشی را آموخت .  

    اینک و در طلیعه سال دوم از فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان از هشتمین دوره شورای مرکزی، ضمن تاکید بر عزم راسخ مهندسان بر قانونگرایی ، ضابطه مندی،معیار پذیری و عمل به استاندارد ، برآنیم تا با همدلی ، همفکری و همراهی یکدیگر، سازمان نظام مهندسی ساختمان را با ایجاد تحول و اهتمام در اجرای برنامه ها و پروژه های باقیمانده پیشنهادی با هدف بهبود ساختار و سیاست های منطبق بر قانون و آئین نامه اجرایی نظام مهندسی و کنترل ساختمان و در سایه کمک و همفکری افراد دلسوز ، کارآمد و موثر در مسیر اعتلای مهندسی ایران عزیز رهنمون سازیم .

    بی گمان رهیافت تحقق این مهم را در تدابیری همچون ایجاد اشتغال و زندگی درخور شان برای مهندسان ، راه اندازی مرکز نوآوری در مذاکره با همکاری نهادهای مربوطه برای مهندسان جوان ، تنظیم و عقد قرارداد با کشورهای توسعه یافته بمنظور آموزش های مربیگری مهندسان و ورود به صنعتی سازی ، هوشمند سازی و ساختمان سبز و تلاش در جهت صادرات خدمات فنی و مهندسی و به روز رسانی دانش فنی و مهندسی ، اشتغال ، معیشت و رفاه و ارتقا جایگاه و منزلت مهندسان جست و جو نموده ایم .

    امید آنکه با مشق سخاوت دانش مهندسان ؛ شاهد بارقه های نوینی از تعالی حرفه مهندسی در مسیر پیشرفت روز افزون ایران اسلامی مان باشیم .

    همت تان بلند ، گام هاتان راسخ و استوار .

     




    مطالب مرتبط

    مهندسان به‌عنوان زاینده تفکرات و دانش و اندیشه‌های منطقی نقش مهمی در عینیت بخشیدن به اهداف توسعه کشور دارند و از این‌رو ، آموزش مهندسان مجرب و حرفه‌ای بر پایه علوم و دانش روز از مهم‌ترین رسالت‌های آموزشی در کشورهای پیشرفته و از جمله کشورمان ایران ، محسوب می‌شود .

    |

    مهندسان صنعت ساختمان از جمله افراد تاثیرگذار در حوزه ساخت‌وساز محسوب می‌شوند و می‌توان گفت ایمنی ساختمان‌های در دست احداث با تلاش ، خلاقیت و مهم‌تر از آن وجدان کاری این قشر پیوند ناگسستنی دارد .

    |

    نظرات کاربران