در حال بارگذاری ...
  • ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و اصلاح مفاد آیین‌نامه آن به دولت

    بازنگری تمامی بخشنامه‌های قانون نظام مهندسی منطبق با شرایط جدید در حال انجام است . همچنین ، کلیات ایجاد مهندسی ترافیک و این مبحث در شورای تدوین مقررات ملی ساختمان به تصویب رسید که اینکار به منظور ایجاد کیفیت انجام شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی ارتقای جایگاه مهندسان و ارایه خدمات تخصصی توسط آن‌ها را در اولویت سیاستگذاری کلان وزارت راه و شهرسازی برشمرد و از راه اندازی مرکز اسناد و موزه ملی مهندسان ایران و همچنین ارسال لایحه قانون نظام مهندسی و اصلاح مفاد آیین‌نامه آن به دولت خبر داد .

    محمود محمودزاده ضمن تبریک ۵ اسفند روز مهندس ، برخی از اقدامات دولت را در راستای وظیفه اجتماعی مهندسان در کیفیت دادن به ساخت و ساز برشمرد .

    معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه اساس و بنیاد خانواده و زندگی اجتماعی را مسکن و ساختمان و موضوعات مرتبط با مهندسی تشکیل می‌دهد ، گفت : وزارت راه و شهرسازی در موضوع نظام مهندسی ، به منظور کیفیت بهبود خدمات مهندسی اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان را که ۲۵ سال از تصویب آن می‌گذرد بازنگری کرد که این بازنگری به همراه آسیب‌شناسی و بررسی مشکلات موجود در حوزه ساخت و ساز بوده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : کمبودها و کاستی‌ها در قانون و آیین‌نامه احصا شده و در خصوص نکات پنهان آن بررسی لازم انجام شد . اقداماتی که وزارتخانه در این حوزه انجام داد ارسال لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی به دولت ارسال و اصلاح مفادی از آیین نامه است .

    محمودزاده اصلاح ابلاغیه آیین دادرسی برای شوراهای انتظامی و موضوع اصلاح ساختار دفاتر حقوقی برای ارایه خدمات و پاسخگو بودن را از دیگر نکات در حوزه زیربنایی مهندسی در کشور برشمرد و توضیح داد : بازنگری تمامی بخشنامه‌های قانون نظام مهندسی منطبق با شرایط جدید در حال انجام است . همچنین ، کلیات ایجاد مهندسی ترافیک و این مبحث در شورای تدوین مقررات ملی ساختمان به تصویب رسید که اینکار به منظور ایجاد کیفیت انجام شد .

    وی تربیت نیروی متخصص را از دیگر راهکارهای دولت برای بهبود شرایط مهندسی در کشور عنوان کرد و گفت : برای اولین بار در آزمون آتی پروانه‌های تخصصی در حوزه مهندسی صادر می‌شود . در شرایط فعلی تمامی پروانه‌های مهندسی پروانه‌های عمومی هستند و فرقی نمی کند نوع ساختمان چیست . بدین معنا ، همه مهندسان بر اساس گروه یا پایه‌ای که دارند می‌توانند خدمات انجام دهند . در حالیکه ساختمان با شرایط ویژه‌ای که دارد نیازمند پروانه تخصصی بوده و این کار در حال انجام است . با صدور پروانه تخصصی برای مهندسان و ترویج آن ، مهندسان ترغیب می‌شوند تا به روز شوند و  مطالعات روز را داشته باشند تا بتوانند از این فرصت پیش آمده استفاده کنند. با اینکار خدمات رسانی برای این حوزه ، خدمات کاملا تخصصی خواهد بود .

    ساختمان‌های طرح اقدام ملی مسکن بیمه کیفیت می‌شوند

    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد : بیمه کیفیت ساختمان برای تمامی ساختمان‌های طرح اقدام ملی مسکن در مقیاس وسیع از دیگر اقدامات دولت در حوزه مهندسی بوده است که چندی پیش تفاهم نامه آن منعقد و وارد مراحل اجرایی و عملیاتی شد . با اینکار ساختمان های طرح اقدام ملی مسکن بین ۳ تا ۱۰ سال بیمه می شوند .  

    محمودزاده از امضای تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای ارایه تخفیف ارایه خدمات مهندسی رایگان و با تخفیف در اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت : مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان برای دهک‌های یک تا ۳ خدمات رایگان مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ارایه می دهند که این خدمات برای اقشار میان درآمدی با ۵۰ درصد تخفیف همراه است . در مقابل وزارت راه و شهرسازی با افزایش ظرفیت خدمات این موضوع را برای مهندسان جبران خواهد کرد که این موضوع باعث می شود تا قیمت تمام شده برای متقاضیان این نوع از مسکن ، کمتر شود .




    مطالب مرتبط

    ساختمان‌ها به ویژه چند طبقه‌ها باید ادواری بررسی شوند و مالکان برای حفظ امنیت ساختمان‌های خود می‌توانند از ظرفیت این مهندسان استفاده کنند .

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    نظرات کاربران