در حال بارگذاری ...
  • معرفی ۱۴۰ هزار متقاضی به ۸ پروژه فعال طرح اقدام ملی مسکن

    طرح اقدام ملی مسکن در چهار فاز ثبت‌نام انجام شد . بخش عمده‌ای از متقاضیان شرایط‌شان بررسی شده است و حائز شرایط‌ها احصا شدند و آنهایی که توانستند تمامی شرایط را احراز کنند و تکمیل پرونده کردیم ، افتتاح حساب کردند . حدود ۱۴۰ هزار نفر واریز وجه داشتند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی پایان اسفندماه را آخرین مهلت دریافت وام ودیعه مسکن برشمرد و از معرفی ۱۴۰ هزار متقاضی مسکن به ۸ پروژه فعال طرح اقدام ملی مسکن ، خبر داد .

    علی قائدی در خصوص تمدید مهلت دریافت وام ودیعه مسکن تا پایان اسفند و احتمال تمدید مهلت آن در سال جدید ، گفت : از ۸۰۵ هزار نفری که متقاضی دریافت وام بودند، ۲۳۰ هزار نفر به بانک‌های عامل مراجعه کردند و بخش عمده‌ای از افراد نیز تسهیلات اجاره را دریافت کردند .

    معاون دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد : ثبت‌نام شدگان جدید در اولویت هستند اما اینکه ثبت نام جدیدی برای سال ۱۴۰۰ داشته باشیم ، منوط به تصمیم‌گیری دولت و منابع موجود است . پرونده وام ودیعه مسکن برای پایان اسفندماه بسته می‌شود و برای سال جدید تصمیمات در سال جدید اخذ خواهد شد . متقاضیانی که تشکیل پرونده دادند حائز شرایط دریافت وام هستند . اما از نظر سیستم بانکی نیز باید بررسی‌های لازم انجام شود تا متقاضیان از نظر دریافت تسهیلات از نظر قوانین و مقررات ، مشکلی نداشته باشند .

    وی یادآور شد : بارها زمان پرداخت وام ودیعه مسکن تمدید شده است . انتظار بر این است که متقاضیانی که تشکیل پرونده دادند در این مدت زمان ، مراجعه کنند تا تسهیلات خود را دریافت کنند و نیازی به تمدید مجدد نباشد . کما اینکه امکان تجدید مجدد نیست و بانک‌ها از این نظر مشکلاتی را دارند .

    معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن ، گفت : طرح اقدام ملی مسکن در چهار فاز ثبت‌نام انجام شد . بخش عمده‌ای از متقاضیان شرایط‌شان بررسی شده است و حائز شرایط‌ها احصا شدند و آنهایی که توانستند تمامی شرایط را احراز کنند و تکمیل پرونده کردیم ، افتتاح حساب کردند . حدود ۱۴۰ هزار نفر واریز وجه داشتند . برای متقاضیانی که واریز وجه داشتند حدود ۸ هزار پروژه تعریف شده است و این متقاضیان به پروژه‌ها متصل شدند . بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها عملیات اجرایی‌شان آغاز شده و در مسیر اجرا قرار دارند .

    وی گفت : تایید نهایی‌شدگان حدود ۲۰۰ هزار نفر هستند که از این تعداد بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر افتتاح حساب کردند . افرادی که واریز وجه کردند و پذیرفته‌شدگان موثر هستند در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ، کارتابلی برای آن‌ها تعریف شده که با کد ملی می‌توانند به کارتابل خود وارد شوند و وضعیت خود را مشاهده کنند . اینکه کدام پروژه به این متقاضیان تخصیص داده شده کاملا قابل رویت است و متقاضیان می‌توانند مراحل پیشرفت را رصد کنند .




    مطالب مرتبط

    مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی در ساماندهی بازار مسکن هستند و در اجرای این قانون نیز نقش جدی خواهند داشت . مطابق تبصره ۲ ماده ۳ این قانون مشاوران املاک به سامانه سازمان ثبت دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قراردادهای استاندارد را ثبت رسمی و نهایی کنند که این موضوع به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل گری در بخش اجاره می‌پردازد .

    |

    نظرات کاربران