در حال بارگذاری ...
  • بررسی دلایل عدم مقاومت ساختمان‌های مهندسی‌ساز سی‌سخت توسط مرکز تحقیقات

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کمیته‌ای با محوریت مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی برای بررسی دلایل عدم مقاومت ساختمان‌های مهندسی‌ساز سی‌سخت خبر داد .

    پژمان نیک‌‌اقبالی با بیان اینکه قبلا در سال ١٣٦٨ زلزله‌ای به قدرت ٥/۶ ریشتر در شهر سی‌سخت به وقوع پیوست که آسیب‌های فراوانی در سطح این شهر به دنبال داشت ، گفت : پس از این زلزله موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌ها با رعایت آئین‌نامه‌های مرسوم در کشور و با نظارت سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان با جدیت پیگیری و اجرایی شد . علی رغم این اقدامات در بازدید میدانی مشاهده شد که اکثر ساختمان‌هایی که در ۳۰ سال اخیر با نظارت نظام‌‌مهندسی و رعایت آئین‌‌نامه‌‌‌ها احداث شده‌‌‌اند در جریان زلزله اخیر آسیب دیده‌‌اند .

    وی ادامه داد : به این منظور و با دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد کمیته ویژه‌ای با محوریت مرکز تحقیقات راه ، ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود و ضمن آسیب‌شناسی به بررسی دلایل عدم مقاومت ساختمان‌های مهندسی‌‌ساز بپردازد تا نسبت به ارائه الگوی مسکن ، مصالح و سازه متناسب با شرایط زمین‌‌‌ساختی محل و قدرت تخریبی گسل‌ها قبل از شروع عملیات نوسازی و بهسازی اقدام شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

    |

    این سامانه جامع و یکپارچه و تحت وب است و سرورهای اصلی آن در وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن نصب شده که تمامی استان‌ها نیز به آنها متصل می‌شوند .

    |

    ضمن آسیب شناسی برنامه های قبلی و بررسی نیازهای قطعی نیل به هدف، این وزارتخانه در تمامی مراحل تدوین لایحه در دولت و بررسی کارشناسی در مجلس و سپس مجمع تشخیص مصلحت نظام (با هماهنگی دولت) حضور بسیار فعال و پویایی داشت .

    |

    حدود سه دهه از تجربه‌اندوزی سازمان می‌گذرد که لازم است نسبت به بازنگری و احتمالاً تغییر در کلیات یا برخی جزئیات ساختار نظام مهندسی به عنوان یک گام استراتژیک اقدام دقیق و موشکافانه به عمل آورده شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

    |

    نظرات کاربران