در حال بارگذاری ...

رفع تصرف ۱۱ هکتار اراضی ملی استان اصفهان به ارزش بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان

عرصه‌های ملی به عنوان انفال متعلق به آحاد جامعه است و امانت نسل آینده نزد ماست که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش شود لذا از شهروندان عزیز اصفهانی درخواست می‌شود موارد تصرف غیرمجاز را از طریق سامانه ۱۶۵۶ به این اداره کل گزارش دهند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از بازپس‌گیری ۱۱ هکتار اراضی ملی استان اصفهان به ارزش بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان خبر داد .

علیرضا قاری‌قرآن اعلام کرد : با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی ، ۱۱ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان که به صورت غیرقانونی به تصرف درآمده بود ، آزادسازی ، رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد . نزدیک به سه هکتار از این اراضی واقع در شهرستان‌های نایین و چادگان با حکم قطعی قضایی رفع تصرف شد که ارزش ریالی این آزادسازی‌ها حدود ۳۰۶ میلیارد ریال برآورد شده است .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد : علاوه بر این ، با دقت و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی استان ۲۱ مورد تعرض به اراضی ملی در شهرستان‌های (کاشان ، شهرضا ، آران و بیدگل ، نجف آباد ، مبارکه ، سمیرم و لنجان) شناسایی و رفع تصرف فوری شد .  

وی ارزش ریالی این اراضی را بالغ بر ۹۲۶ میلیارد ریال بیان کرد و گفت : مساحت اراضی بازپسگیری شده بیش از هشت هکتار بوده است .

قاری‌قرآن با بیان اینکه صیانت از انفال و بیت‌المال یکی از وظایف اصلی این اداره کل است اذعان داشت : اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برنامه‌های فشرده‌ای را در راستای حفاظت از بیت‌المال دارد همچنین یگان حفاظت از اراضی استان به صورت شبانه روزی عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند .  

وی خاطرنشان کرد : عرصه‌های ملی به عنوان انفال متعلق به آحاد جامعه است و امانت نسل آینده نزد ماست که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش شود لذا از شهروندان عزیز اصفهانی درخواست می‌شود موارد تصرف غیرمجاز را از طریق سامانه ۱۶۵۶ به این اداره کل گزارش دهند .




مطالب مرتبط

مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند .

|

در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

|

به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان ، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد که براین اساس امسال جهت اطلاع‌رسانی با نصب ۴۱ تابلو ، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی ، هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به ...

|

تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد .

|

امسال ۲۵ مورد اخطاریه در سطح استان صادر و به متخلفین ابلاغ شد ، همچنین در جهت تشکیل پرونده‌های قضایی کیفری در راستای جرایم مشهود نیز پرونده قضایی برای زمین خواران و متصرفین اراضی تشکیل شده است .

|

نظرات کاربران