در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ شرایط و نحوه برگزاری جلسات مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی استان‌ها در ایام کرونا

    مجمع عمومی مربوط به ترازنامه سالانه ۱۳۹۸ و بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۹ سازمان نظام مهندسی استان برای استان‌هایی که ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا تایید می‌کند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه اجرای آن ، به صورت حضوری برگزار می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در بخشنامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، شرایط و نحوه برگزاری جلسات مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها در ایام کرونا را اعلام کرد .

    محمود محمودزاده در بخشنامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، با توجه به محدودیت زمانی و شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت بهداشت عمومی ، شرایط برگزاری جلسات مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی استان را اعم از عادی و فوق‌العاده ، اعلام کرد .

    در این بخشنامه آمده است : با عنایت به موافقت مقام عالی وزارت در خصوص نحوه بررسی و تصویب بودجه سال ۱۳۹۹ و ترازنامه مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۸ سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها ، ابلاغی طی نامه شماره ۱۶۶۵۵ / ۲ / م و / ۹۹ مورخ ۵ اسفند ۹۹ مدیرکل حوزه وزارتی ، به آگاهی می‌رساند با توجه به محدودیت زمانی موجود و شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت بهداشت عمومی ، وفق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ، مراتب به شرح زیر برای برگزاری جلسات مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی استان ، اعم از عادی و فوق‌العاده ، جهت اقدام ابلاغ می‌شود .

    ۱. مجمع عمومی مربوط به ترازنامه سالانه ۱۳۹۸ و بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۹ سازمان نظام مهندسی استان برای استان‌هایی که ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا تایید می‌کند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه اجرای آن ، به صورت حضوری برگزار می‌شود .

    ۲. در استان‌هایی که برگزاری مجمع عمومی پیش گفته به صورت حضوری مورد موافقت و تایید ستاد استانی مقابله با کرونا قرار نمی‌گیرد ؛ با پیش‌بینی و ایجاد زیرساخت‌های لازم ، مراتب به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد .

    ۳. در موارد خاص که پس از طی مراحل یاد شده به دلایل مختلف از جمله عدم امکان تامین زیرساخت‌های لازم و سایر موارد ، امکان برگزاری حضوری یا غیرحضوری مجامع سالیانه سازمان استان با تایید اداره کل راه و شهرسازی استان ، فراهم نیست :

    الف - بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۹ سازمان نظام مهندسی استان حداکثر به میزان نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و با تایید شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ، مصوب و سازمان استان می‌تواند نسبت به هزینه کرد بودجه مصوب در چارچوب ضوابط و قوانین مقرر اقدام کند .

    ب - در خصوص ترازنامه سالانه عملکرد سال ۱۳۹۸ سازمان نظام مهندسی استان با عنایت به بند «ق» ماده (۱۱۴) آیین‌نامه اصلاحی قانون مذکور (مصوب ۳۰ تیر ۱۳۸۱) که یکی از وظایف و اختیارات شورای مرکزی را «رسیدگی و اتخاذ تصمیم در خصوص ترازنامه و عملکرد مالی هیات مدیره که به تصویب مجمع عمومی سازمان استان نرسیده باشد» عنوان کرده است ؛ شورای مرکزی سازمان می‌تواند ترازنامه سالانه سازمان استان را پس از ارایه گزارش رسمی بازرسان سازمان استان (مطابق بند "الف" ماده ۸۲ آیین‌نامه اجرایی قانون موصوف) و گزارش رسمی بازرسان استان (مطابق بند "الف" ماه ۸۲ آیین‌نامه اجرایی قانون موصوف) و گزارش حسابرس رسمی ، پس از تایید و تصویب هیات سازمان استان ، بررسی نموده و نسبت به آن اتخاذ تصمیم کند .




    مطالب مرتبط

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران