در حال بارگذاری ...

بازگشت ۱۰۷ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان کاشمر به بیت المال

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت استان اعلام کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشمر از انجام چهار مورد عملیات رفع تصرف اراضی ملی به میزان ۱۰۷ هزار و ۴۱۴ مترمربع در شهرستان کاشمر خبر داد .

سید مرتضی عابدی با اعلام این خبر گفت : این میزان اراضی ملی طی ۴ مورد عملیات رفع تصرف ، به بیت المال بازکشت که ارزش ریالی این اراضی حدود ۴۱۷ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال برآورد می شود .

وی در خصوص جزئیات عملیات رفع تصرف این میزان اراضی گفت : افراد سود جو در ۴ پرونده مذکور اقدام به تصرف یک قطعه زمین به متراژ ۲۰۰ مترمربع به ارزش ریالی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ، زمینی به متراژ ۴۰ هزار مترمربع به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال و همچنین زمینی به متراژ ۱۰ هزار مترمربع به ارزش ریالی ۵۰ میلیارد ریال و نیز زمینی به متراژ ۵۷ هزار و ۲۱۴ مترمربع به ارزش ریالی ۸۵ میلیارد و ۸۲۱ میلیون ریال کرده بودند که با اقدام به موقع نیروهای پرتلاش گشت حفاظت اراضی ملی راه و شهرسازی شهرستان نسبت به توقف عملیات و نیز رفع تصرف اراضی مذکور اقدام شد .   

وی خاطرنشان کرد : شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت استان اعلام کنند . 




مطالب مرتبط

اجرای طرح‌های تشدید حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان و همچنین پشتیبانی خوب مجموعه قضایی و انتظامی استان اصفهان موجب امنیت پایدار در راستای حفظ بیت‌المال در این حوزه شده است .

|

گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

|

ارزش این اراضی بیش از ۵۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است که با هوشیاری و اقدامات به موقع رفع تصرف شد . با تلاش و همت کارکنان یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و پشتیبانی عوامل انتظامی این میزان رفع تصرف در شهرهای استان اجرا و اقدامات لازم به عمل آمد .

|

این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد ، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی ، محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

|

این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

|

نظرات کاربران