در حال بارگذاری ...
  • معرفی واجدان شرایط دریافت تسهیلات مسکن ارزان‌ قیمت از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک رسالت

    افرادی در این طرح می‌توانند مشارکت داشته باشند که در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و جزو دهک‌های یک تا ۳ درآمدی هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه واجدان شرایط دریافت تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت ثبت نام شدگان طرح اقدام ملی مسکن و دهک های یک تا ۳ درآمدی هستند ، گفت : واجدان شرایط از سوی وزارت راه به بانک رسالت معرفی می‌شوند .

    محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت بین وزارت راه و شهرسازی و بانک قرض‌الحسنه رسالت ، گفت : این تفاهم‌نامه نخستین تفاهم‌نامه‌ای است که به شیوه قرض‌الحسنه در کشور برای تولید مسکن به امضا می‌رسد .

    معاون مسکن و ساختمان ادامه داد : ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره با سود ۴ درصد به متقاضیان واجد شرایطی که جزو دهک‌های کم درآمدی یک تا سه هستند از سوی بانک رسالت پرداخت می‌شود . ساز وکار به این ترتیب است که اسامی واجدان شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک رسالت معرفی می‌شود . افرادی در این طرح می‌توانند مشارکت داشته باشند که در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و جزو دهک‌های یک تا ۳ درآمدی هستند .

    محمودزاده افزود : در عین حال بخشی از افرادی که مشمول این تفاهم‌نامه می‌شوند جزو افرادی هستند که عضو باشگاه بانک رسالت هستند . در خصوص نحوه اجرای این طرح ۸ ماه مطالعه شد و امروز ۱۲ اسفند با امضای تفاهم‌نامه گام نخست آن اجرایی و عملیاتی شد . نحوه اجرای این تفاهم‌نامه در قالب بخشنامه‌ها در اختیار بانک رسالت قرار داده شده است .

    گفتنی است ، در این تفاهم‌نامه مقرر شده است تا به ۵۰ هزار نفری که جزو دهک‌های کم‌درآمدی جامعه هستند (دهک‌های یک تا ۳) ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد تعلق بگیرد که در اجرای این طرح ، خانوارهای کم‌درآمد تازه ازدواج‌کرده و سرپرست خانوارهایی که دارای ۳ فرزند و بیشتر هستند ، در اولویت هستند . بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ، اسامی افرادی که در اولویت دریافت این وام‌ها و مشارکت در این طرح هستند از سوی معاونت مسکن و ساختمان به بانک اعلام و معرفی خواهند شد . مدت زمان اجرای این تفاهم نامه ۳ سال و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ سال تعیین شده است .




    مطالب مرتبط

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    با پرداخت این تسهیلات ، که با معرفی واجدین شرایط از سوی نهادهای ذی ربط صورت می گیرد ، تامین مسکن دهک‌های یک تا چهار و اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرعت خواهد گرفت .

    |

    نظرات کاربران