در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ تصمیمات مهم شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خصوص ساخت‌و‌ساز در اراضی نیاوران شهر قزوین

    تا تعیین تکلیف موضوع و صدور مصوبه جدید شورایعالی ، بند ۲ مصوبه مورخ ۹۹۳۱۹ شورای‌عالی تعلیق می‌‌گردد و هر گونه اقدام بر اساس آن موقوف به صدور مصوبه جدید شورایعالی خواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به استاندار قزوین ، تصمیمات مهم این شورا در خصوص ساخت‌و‌ساز در اراضی موسوم به گبران قلعه - نیاوران شهر قزوین را به وی ابلاغ کرد .

    در نامه فرزانه صادق مالواجرد ، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به جمالی‌پور ، استاندار قزوین آمده است ، "شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۹/۱۱/۱۳ مصوبه مورخ ۹۹/۳/۱۹ خود پیرامون ساخت و ساز اراضی موسوم به نیاوران در حریم شهر قزوین را با عنایت به درخواست مورخ ۹۹/۱۱/۱۶ دبیر کار گروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌‌خواری مجددا مورد بررسی قرار داد و با عنایت به مباحث مطروحه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان ملی زمین و مسکن ، مقرر نمود ، دبیرخانه شورایعالی با اخذ پاسخ استعلام کتبی از مراجع زیر موضوع را مجددا در یکی از جلسات آتی شورا طرح نماید .

    ۱. با عنایت به اینکه اراضی مذکور با کاربری گردشگری به متقاضیان واگذار شده است ، وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در خصوص اقدامات صورت گرفته و انطباق عملیات ساختمانی انجام شده در روی زمین با موافقت اصولی و نقشه‌‌های اولیه مصوب اعلام نظر نماید .

    ٢. سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص انطباق عرصه تصرفی با اسناد و قراردادهای واگذاری اولیه ، تحقق شروط واگذاری و سایر ملاحظات قانونی مترتب بر موضوع اعلام نظر نماید .

    تا تعیین تکلیف موضوع و صدور مصوبه جدید شورایعالی ، بند ۲ مصوبه مورخ ۹۹/۳/۱۹ شورای‌عالی تعلیق می‌‌گردد و هر گونه اقدام بر اساس آن موقوف به صدور مصوبه جدید شورایعالی خواهد بود ."




    مطالب مرتبط

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد سرلک مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری در ساختمان دادمان با موضوع ارائه گزارش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    نظرات کاربران