در حال بارگذاری ...
  • آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در استان کردستان

    مهمترین معضل طرح اقدام ملی بحث تامین زمین است که با راهکارهایی که در جلسه شورای مسکن استان اندیشیده شده بخشی از این مشکل مرتفع شده بخشی دیگر نیز در حال رفع شدن است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت بازآفرینی و مسکن راه و شهرسازی کردستان گفت : از بین افراد ثبت نامی تعداد ۱۴۱۰۰ متقاضی در استان طی سه مرحله پالایش نهایی و واجد شرایط واگذاری مشخص شدند .

    مصطفی رضایی گفت : در حال حاضر ۱۴۱۰۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان در سه مرحله ثبت نامی، پالایش شده و واجدین شرایط واگذاری مشخص شده اند .

    وی در خصوص نحوه واگذاری گفت : هم اکنون در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ، زمین را به خود متقاضیان واگذار می‌کنیم و خود آنها پیگیر اخذ پروانه و شروع عملیات ساختمانی هستند و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز در شهر سقز پروژه ۱۴۰۰ واحدی عملیاتی شده و درشهر سنندج نیز پروژه ۱۴۰ واحدی بهاران در حال اجرا و در مرحله فونداسیون است و باقی پروژه ها نیز به زودی شروع به کار خواهند کرد .

    سرپرست معاونت بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان همچنین افزود : مهمترین معضل طرح اقدام ملی بحث تامین زمین است که با راهکارهایی که در جلسه شورای مسکن استان اندیشیده شده بخشی از این مشکل مرتفع شده بخشی دیگر نیز در حال رفع شدن است .

    رضایی به شهروندان توصیه کرد با عنایت به اینکه تاکنون دستورالعملی راجع به خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن ابلاغ نشده است از خرید یا فروش این امتیاز پرهیز نمایند تا دچار خسران مالی و مشکل حقوقی نشوند .




    مطالب مرتبط

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

    |

    از ۳۵ هزار و ۱۸۶ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر سقز ، ۱۳هزار و ۵۰۲ نفر متقاضی تأیید اولیه و نهایی شده اند .

    |

    نظرات کاربران