در حال بارگذاری ...

آغاز بهسازی و نوسازی معابر کوی تاریخی عامری شهر اهواز

اعتبار مورد نیاز برای انجام بهسازی و نوسازی معابر این محله بیش از این مقدار است و در تلاشیم تا از منابع مختلف این عدد را افزایش دهیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اهواز از آغاز پروژه بهسازی و نوسازی معابر کوی تاریخی عامری شهر اهواز خبر داد.

محمد جامع به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص محله تاریخی عامری در شهر اهواز پرداخت و با اشاره به اهمیت تاریخی و برخی اقدامات انجام شده در این محله گفت: این محله، تاریخ شهر اهواز را شکل می‌دهد و پروژه‌ای که در اداره‌کل راه و شهرسازی دنبال می‌کنیم ، بهسازی و نوسازی معابر این کوی است .

وی با اشاره به جذب ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بهسازی و نوسازی معابر کوی عامری تاکنون افزود : اعتبار مورد نیاز برای انجام بهسازی و نوسازی معابر این محله بیش از این مقدار است و در تلاشیم تا از منابع مختلف این عدد را افزایش دهیم .

جامع ، با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به این پروژه از دو ماه گذشته با جدیت بیشتری دنبال شده است ، عنوان کرد : با مشارکت اداره‌کل میراث فرهنگی استان ، کمیته‌ای کارشناسی تشکیل شده است و شبکه معتمدان قدیمی را نیز در محله شکل داده‌ایم . برای اینکه شبکه میراثی این محله معروف شهر اهواز به صورت منظم به وجود آید ، تقسیم کاری بین اداره‌کل راه و شهرسازی ، شهرداری اهواز ، اداره‌کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مسئول انجام شده است و ما نوسازی و بازسازی بخشی از معابر این محله که همان خیابان‌های اولیه اهواز قدیم است را عهده‌دار شده‌ایم .

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه کارهای برنامه‌ای این پروژه از دو ماه پیش آغاز شده است ، گفت : تلاش خواهیم کرد تا در هفته جاری اسناد مناقصه این طرح را نهایی کنیم .

وی با تاکید بر اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان ، اقدامات جدی و عملی در این محله تاریخی را آغاز کرده است ، خاطرنشان کرد : سایر دستگاه‌ها نیز پای کار آمده‌اند و امیدواریم این همکاری، شبکه مداخله نهادها را در پروژه کوی عامری کامل کند .




مطالب مرتبط

این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است .

|

شرکت‌های واجد شرایط که برای ورود به این طرح تمایل دارند ، می‌توانند ضمن مراجعه مستقیم به معاونت مسکن و ساختمان استان خوزستان طی نامه رسمی ، آمادگی خود را به انضمام سوابق و رزومه اعلام نمایند .

|

تاکنون بیش از ۵۰ حق برای مالکان واحدهای فرسوده احصا شده است و اعضای شورای شهرها می‌توانند به سبب تعامل و ارتباط نزدیکی که با شهروندان دارند آن‌ها را با این حقوق آشنا کنند . از سوی دیگر از اعضای شورای شهرها انتظار می‌رود در برابر مسئولانی که ممکن است حاضر به اجرای قوانین ...

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

|

نظرات کاربران