در حال بارگذاری ...
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در توسعه شهر جدید گلمان آذربایجان‌غربی

    شهر جدید گلمان به مساحت ٢ هزار و ١١٢ هکتار در ١۵ کیلومتری ‌شهر ارومیه قرار دارد و در حال حاضر جمعیتی افزون بر ٧ هزار خانوار در این منطقه ساکن هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در بازدید از شهر جدید گلمان گفت : به زودی ساختمان شرکت عمران شهر جدید گلمان برای توسعه شهری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به بهره‌برداری می‌رسد .

    سید محسن حمزه‌لو با بیان این‌که شهر جدید گلمان به لحاظ موقعیت طبیعی و قرارگیری در نزدیکی دریاچه ارومیه ، مستعد اجرای طرح‌های گردشگری است ، افزود : جذب مشارکت بخش خصوصی ، مولدبخش عمران این شهر  محسوب می‌شود .

    وجود اراضی مناسب ، شیب قابل قبول جهت شهرسازی و استقرار سازه‌ها ، بهره مندی از آب و هوای معتدل کوهستانی ، احداث مراکز آموزشی ، درمانی و خدماتی ، همجواری با بافت روستایی و همچنین استفاده از تصفیه‌خانه فاضلاب از جمله امکانات این شهر جهت سرمایه گذاری امن و بازگشت سرمایه محسوب می‌شود ، همچنین از ظرفیت شهر جدید گلمان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استفاده شده است .

    شهر جدید گلمان به مساحت ٢ هزار و ١١٢ هکتار در ١۵ کیلومتری ‌شهر ارومیه قرار دارد و در حال حاضر جمعیتی افزون بر ٧ هزار خانوار در این منطقه ساکن هستند .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند از بخش‌های مختلف شهر جدید گلمان بازدید و طرح‌های پیشنهادی ایجاد مسیرهای جدید برای سهولت در دسترسی به آزاد راه ارومیه_ تبریز بررسی شد .




    مطالب مرتبط

    پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    تمام پرونده‌های مطرح شده مربوط به شهر ارومیه بوده که با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد . نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    این واحدهای مسکونی در ۵۲۵ قطع زمین تعیین شده اجرایی خواهد شد و مشکلی از بابت تامین زیرساخت‌های لازم ندارد و تمام امکانات تامین شده است . مدت زمان اجرای این طرح از زمان آغاز عملیات اجرایی ۳۰ ماهه خواهد بود که پس از اتمام تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    نظرات کاربران