در حال بارگذاری ...

حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ ها

بدنه مهندسی کشور از موضوع انرژی بسیار دور هستند و قطعا نیاز است که این کار را در بدنه دانشگاه‌ها توسعه دهیم . از پایان‌نامه‌های حوزه انرژی حمایت کنیم و محورهای موضوعی را به دانشگاه‌ها پیشنهاد دهیم . حتی می‌توانیم در کارگروه مبحث ۱۹ ، شاخه‌ای را برای دانشگاه‌ها در نظر بگیریم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با تاکید بر ضرورت همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از حمایت آن مرکز برای پایان‌نامه‌های مرتبط با کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها خبر داد .

محمد شکرچی‌زاده در جلسه امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای همکاری در خصوص پایش مصرف انرژی و رتبه‌بندی ساختمان‌ها با تاکید بر اهمیت مقوله انرژی در کشور گفت : یکی از کارهای خوبی که در دهه ۸۰ انجام شد برگزاری مسابقات بتن دانشجویی بود که باعث جریان‌سازی بسیار خوبی در دانشگاه‌ها شد . معتقدم که مشابه این کار را در حوزه انرژی نیز می‌توانیم انجام دهیم که قطعا تاثیرات بسیاری خواهد داشت .

وی ادامه داد : بدنه مهندسی کشور از موضوع انرژی بسیار دور هستند و قطعا نیاز است که این کار را در بدنه دانشگاه‌ها توسعه دهیم . از پایان‌نامه‌های حوزه انرژی حمایت کنیم و محورهای موضوعی را به دانشگاه‌ها پیشنهاد دهیم . حتی می‌توانیم در کارگروه مبحث ۱۹ ، شاخه‌ای را برای دانشگاه‌ها در نظر بگیریم . با همکاری نظام مهندسی استان‌ها می‌توان این موضوع را جدی‌‌تر پیگیری کرد .

شکرچی‌زاده افزود : موضوع انرژی در برخی استان‌ها که این مبحث بسیار حاد است و جزو استان‌های بسیار گرم و یا سرد به شمار می‌روند هنوز چندان مورد توجه نبوده است . پیشنهاد ما این است که در جلساتی که برای نظام مهندسی استان‌ها دارید ، این موضوع طرح و یک رقابت مثبتی بین استان‌ها در مبحث انرژی و بهینه‌سازی آن ایجاد کنیم . حتی می‌توانیم یک روز در سال را به موضوع انرژی اختصاص دهیم و به این بهانه پروژه‌ها و اقدامات مثبت در این حوزه و مهندسینی که اقدامات شاخص انجام داده‌اند را معرفی نماییم .

تهیه اپلیکیشن اجرایی مبحث ۱۹ برای مهندسین در حوزه طراحی و نظارت و همچنین مبحث رده‌بندی و رتبه‌بندی ساختمان‌ها دو محور مهم دیگری بود که بر همکاری‌های متقابل جهت اجرایی نمودن آنها تاکید شد .

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

|

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

|

حساسیت موضوع انتخابات نظام مهندسی بسیار بالاست و خوشبختانه ترکیب اشخاصی که امروز جهت عضویت در هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی اعلام آمادگی کرده اند ، از حیث انرژی و تجارب ارزنده شان ، نوید برگزاری انتخاباتی خوب ، بدون حاشیه با فرآیند اصولی را می دهد .

|

در حالی که افزایش سطح کیفیت خدمات آزمایشگاهی و واقعی شدن این خدمات قطعا نقش تعیین کننده‌ای در تعیین میزان سطح کیفیت خدمات آزمایشگاهی خواهد داشت .

|

نظرات کاربران