در حال بارگذاری ...
  • محقق شدن توسعه متوازن و پایدار با مشارکت بخش خصوصی

    هیچ کشوری به سرانجام نرسیده است مگر اینکه به تشکل‌های بخش خصوصی اهمیت داده باشد . یعنی سیاستگزاری کرده ، قانون را اصلاح کرده ، برنامه کلان داده ، راهنمایی و هدایت کرده ، حمایت کرده و تنها کاری که انجام نداده است اجرا بوده و آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بر مشارکت بخش خصوصی در اجرای سیاستگذاری‌های دولت تاکید کرد و محقق شدن توسعه متوازن و پایدار را وابسته به مشارکت بخش خصوصی دانست .

    احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در جلسه امضای تفاهم‌نامه با مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برای همکاری در خصوص پایش مصرف انرژی و رتبه‌بندی ساختمان‌ها ، گفت : مسیری که دستگاه‌های اجرایی و دولت برای رسیدن به توسعه در همه زمینه‌ها و توسعه متوازن و پایدار در حال طی کردن هستند ، مسیر درستی نیست .

    وی افزود : هیچ کشوری به سرانجام نرسیده است مگر اینکه به تشکل‌های بخش خصوصی اهمیت داده باشد . یعنی سیاستگزاری کرده ، قانون را اصلاح کرده ، برنامه کلان داده ، راهنمایی و هدایت کرده ، حمایت کرده و تنها کاری که انجام نداده است اجرا بوده و آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است . این یعنی مسیر درست که در کشور ما کاملا برعکس است .

    وی افزود : ما برای مبحث ۱۹ همانند مبحث ۲۲ ،‌ نیازمند یک کارگروه تخصصی و فردی کاملا مسلط برای اداره امور آن هستیم . آمادگی داریم تا با یک طرح مشارکتی همکاری‌های خوبی را با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی داشته باشیم .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    حساسیت موضوع انتخابات نظام مهندسی بسیار بالاست و خوشبختانه ترکیب اشخاصی که امروز جهت عضویت در هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی اعلام آمادگی کرده اند ، از حیث انرژی و تجارب ارزنده شان ، نوید برگزاری انتخاباتی خوب ، بدون حاشیه با فرآیند اصولی را می دهد .

    |

    مدیریت انرژی و صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی امروزه به یکی از چالش‌های مهم در دنیا تبدیل شده و کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیست و توصیه می‌شود که الگوی مناسب مصرف انرژی را در سراسر کشور رعایت کنیم .

    |

    در حالی که افزایش سطح کیفیت خدمات آزمایشگاهی و واقعی شدن این خدمات قطعا نقش تعیین کننده‌ای در تعیین میزان سطح کیفیت خدمات آزمایشگاهی خواهد داشت .

    |

    طی برنامه‌ریزی امسال ۴۰ درصد خدمات را به حوزه وزارت راه و شهرسازی ، ۲۰ درصد به دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ۴۰ درصد دیگر را باید به بخش خصوصی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم در ارتقا کیفی پروژه عمرانی در سراسر کشور نقش‌آفرین باشیم .

    |

    نظرات کاربران