در حال بارگذاری ...

تشریح آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور

در پروژه‌های متوسط و بزرگ‌مقیاس طرح اقدام ملی مسکن که با آورده متقاضیان و تسهیلات آن‌ها اجرایی می‌شوند ، حدود ۱۵۰ هزار نفر واریز وجه کرده‌اند که مجموع مبالغ واریزی توسط این متقاضیان ، معادل ۵۶۶۱ میلیارد تومان است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن عملکرد طرح اقدام ملی مسکن در قالب پروژه‌های واگذاری گروهی زمین ، مشارکتی ، متوسط و برزگ مقیاس ، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و تفاهم با دستگاه‌ها را ۶۰۰ هزار واحد برشمرد .

پروانه اصلانی تازه‌ترین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن را که سیاستگذاری و ریل‌گذاری آن در معاونت مسکن و ساختمان و دفتر اقتصاد مسکن در حال انجام است ، توضیح داد .

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ، با اشاره به اینکه در مجموع تاکنون ۶۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در قالب پروژه‌های واگذاری گروهی زمین ، پروژه‌های مشارکتی ، پروژه‌های متوسط و بزرگ‌ مقیاس ، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و تفاهم‌نامه با سایر وزارتخانه‌ها ، وارد فاز  عملیاتی و اجرایی شده است ، در بیان جزئیات آن‌ها گفت : در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکنون به حدود ۱۳۵ هزار خانوار ، واگذاری گروهی زمین انجام شده و ساخت حدود ۳۴۰ هزار واحد مسکونی نیز در قالب پروژه‌های متوسط و بزرگ‌مقیاس آغاز شده است . همچنین برای حدود ۴۰ هزار واحد نیز در بافت‌های فرسوده، تسهیلات نوسازی و بهسازی در قالب طرح اقدام ملی مسکن پرداخت شده است .

اصلانی ادامه داد : تاکنون عملیات اجرائی حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی نیز در قالب مشارکت با بخش خصوصی شروع شده و برای حدود ۶۰ هزار واحد نیز برای تامین مسکن متقاضیان تحت پوشش دستگاه‌های مختلف اجرائی ، زمین تأمین و عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است .

وی در مجموع عملکرد طرح اقدام ملی مسکن را ۶۰۰ هزار واحد عنوان کرد و گفت : برای ۶۰۰ هزار واحد مسکونی که عملیات اجرائی آن‌ها آغاز شده، زمین نیز تامین شده است .

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در خصوص واریز وجه طرح اقدام ملی مسکن برای پروژه‌های غیر از واگذاری گروهی و مشارکتی که نیاز به آورده ندارند ، توضیح داد : در پروژه‌های متوسط و بزرگ‌مقیاس طرح اقدام ملی مسکن که با آورده متقاضیان و تسهیلات آن‌ها اجرایی می‌شوند ، حدود ۱۵۰ هزار نفر واریز وجه کرده‌اند که مجموع مبالغ واریزی توسط این متقاضیان ، معادل ۵۶۶۱ میلیارد تومان است .

اصلانی با تاکید بر استقبال مناسب مردم از اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، شناخت ابعاد طرح و موفقیت در اجرا را از دلایل استقبال مردم از این طرح ملی برشمرد و تصریح کرد : همچنان روزانه تقاضاهایی برای ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌شود که این امر نشان از استقبال مردم از اجرای آن است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گزارشی عملکرد این وزارتخانه را در بخش‌های مختلف مسکن ، ...

|

مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی در ساماندهی بازار مسکن هستند و در اجرای این قانون نیز نقش جدی خواهند داشت . مطابق تبصره ۲ ماده ۳ این قانون مشاوران املاک به سامانه سازمان ثبت دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قراردادهای استاندارد را ثبت رسمی و نهایی کنند که این موضوع به ...

|

تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

|

از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

|

نظرات کاربران