در حال بارگذاری ...

بهره برداری از پروژه مصلی امام خمینی (ره) شهرستان مشگین شهر در سال ۱۴۰۰

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه مصلی امام خمینی (ره) شهرستان مشگین شهر با تصویب اعتبار لازم و تخصیص در سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

محبوب حیدری  و هیئت همراه در بازدید از پروژه های راه و شهرسازی شهرستان مشگین شهر با اعلام این مطلب اظهار کرد : پروژه مصلی امام خمینی (ره) شهرستان مشگین شهر با زیر بنای ۶۷۰۰ متر مربع در قالب سه سقف با سازه بتنی و سقف کامپوزیت اجرا شده است . صحن اصلی نمازگزاران مشرف به سایت بقعه شیخ حیدر بوده و از امتیاز ویژه طراحی و اجرا در راستای بهره دهی حداکثری در مراسمات و مناسبت های ملی و مذهبی است .

حیدری ادامه داد : مطابق طراحی اولیه با کاربری کتابخانه ، دفتر امام جمعه ، مهد کودک ، سالن ورزشی ، قسمت اداری و فرهنگی پیش بینی شده است . فاز اول پروژه در سال ۱۳۹۱ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت لیکن تکمیل پروژه با تصویب اعتبار لازم و تخصیص در سال ۱۴۰۰ بطورکامل مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

وی در بازدید از کهنه قلعه مشکین شهر گفت اداره کل راه و شهرسازی با رویکرد بازآفرینی شهری و افزایش سرانه پارک و ساماندهی وضعیت سایت این قلعه و حفظ ارزش و بنا های موجود در سایت اقدام به تعریف پروژه ای با عنوان پارک تاریخی مشگین شهر نموده است . طراحی پروژه پارک تاریخی مشگین شهر در محل کهنه قلعه توسط مهندسین مشاور به ارزش  ۷۹۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۸ به اتمام رسیده و اخذ بلامانع از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان به دلیل واقع شدن پروژه در محدوده بافت تاریخی مشگین شهر انجام شده است .

لازم به ذکر است کهنه قلعه مشکین شهر از آثار دوره ساسانی است . سنگ نوشته‌ای به خط پهلوی ساسانی در جبهه شمالغربی این بنا در فاصله ۱۵۰ متری در آبراهه خیاو قرار دارد . این قلعه با مساحتی در حدود ۱۵ هزار متر مربع در قسمت ورودی مشکین شهر از طرف جاده اردبیل و بر روی تپه ای طبیعی با ۵۰ متر ارتفاع واقع شده و از شش برجک با دیوار های ضخیم خشتی و حجره های کوچک آخور مانند تشکیل شده است. قلعه کهنه تحت شماره ۶۱۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است




مطالب مرتبط

تاکنون بیش از ۵۰ حق برای مالکان واحدهای فرسوده احصا شده است و اعضای شورای شهرها می‌توانند به سبب تعامل و ارتباط نزدیکی که با شهروندان دارند آن‌ها را با این حقوق آشنا کنند . از سوی دیگر از اعضای شورای شهرها انتظار می‌رود در برابر مسئولانی که ممکن است حاضر به اجرای قوانین ...

|

شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

دستگاه‌های اجرایی باید طی دو هفته آینده برنامه اقدام مشترک در محلات هدف باز آفرینی شهری را به فرمانداری اعلام کنند تا هماهنگی وهم افزایی لازم جهت اجرای طرح بین ادارات مسئول صورت پذیرد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

|

نظرات کاربران