در حال بارگذاری ...

حضور کم‌رنگ دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرهای جدید

ما حضور دستگاه‌های خدمات‌‌رسان را برای ارائه خدمات در شهرهای جدید نمی‌بینیم یا این حضور بسیار کم‌رنگ است . بنابراین شرکت عمران شهرهای جدید به‌عنوان متولی به‌منظور کسب رضایت ساکنان ، علاوه بر وظایف قانونی ، نقش دستگاه‌های اجرایی را در ارائه خدمات نیز اجرا می‌کند . به این معنا که ما خود اقدام به ساخت مدرسه ، درمانگاه ، مسجد ، پارک ، پاسگاه انتظامی و سایر خدمات روبنایی کرده‌ایم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در این شهرها را مبلغی در حدود هشت هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد .

یدالله رحمانی با اشاره به اینکه قانون ، وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید را مکلف به اجرای برنامه‌های شهرسازی در مکان‌های مطالعه‌شده می‌کند ، گفت : قانون ، سایر دستگاه‌های اجرایی را نیز مکلف می‌کند تا متناسب با جمعیتی که در شهرهای جدید مستقر می‌شوند، خدمات خود را ارائه کنند .

وی عدم حضور و حضور کم‌رنگ دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرهای جدید را از دغدغه‌های سال‌های اخیر شرکت عمران شهرهای جدید برشمرد و افزود : ما حضور دستگاه‌های خدمات‌‌رسان را برای ارائه خدمات در شهرهای جدید نمی‌بینیم یا این حضور بسیار کم‌رنگ است . بنابراین شرکت عمران شهرهای جدید به‌عنوان متولی به‌منظور کسب رضایت ساکنان ، علاوه بر وظایف قانونی ، نقش دستگاه‌های اجرایی را در ارائه خدمات نیز اجرا می‌کند . به این معنا که ما خود اقدام به ساخت مدرسه ، درمانگاه ، مسجد ، پارک ، پاسگاه انتظامی و سایر خدمات روبنایی کرده‌ایم .

رحمانی با بیان اینکه این مساله بار مالی قابل توجهی دارد و باید سازوکارهای لازم فراهم شود تا بتوانیم به خوبی از عهده این نقش برآییم ، عنوان کرد : خوشبختانه در سال‌های اخیر مکانیسم بند "ب" تبصره ۸ قانون برنامه و بودجه به ما این اجازه را داده است تا بتوانیم از ظرفیت این بند در تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنیم .

وی در ادامه به ذکر آماری از پروژه‌های روبنایی پرداخت که شرکت عمران شهرهای جدید ، طی سال‌های ۹۶ تا پایان سال ۹۸ تکمیل و بهره‌برداری کرده است و با اشاره به اینکه این شرکت در این مدت ۱۴۱ مدرسه، ۱۲ مرکز فرهنگی ، ۶۷ فضای ورزشی ، ۶۱ فضای سبز و پارک و ۴۴ مسجد ساخته است ، خاطرنشان کرد : به این منظور حدود ۸۵۷ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی این شرکت هزینه کرده‌ایم و برای تکمیل سایر پروژه‌های نیمه‌‌تمام ، عددی بیش از این میزان نیاز داریم .

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید سپس به ذکر توضیحاتی در خصوص تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در شهرهای جدید پرداخت و گفت : ما در سال ۹۸ از محل بند "ب" تبصره هشت، مبلغ ۸۱۴ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز تاکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای آماده‌‌سازی ، محوطه‌سازی و زیرساخت‌های موردنیاز مسکن مهر هزینه کرده‌ایم . در کنار این موارد ما امسال به استناد بند "ب" تبصره ۸ و برای تکمیل زیرساخت‌های شهرهای جدید، اقدام به اخذ تسهیلات بانکی نیز کرده‌ایم و سه شهر پردیس، پرند و هشتگرد در مجموع برای اخذ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اقدام کرده‌اند که تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان اخذ و در پردیس هزینه شده و دریافت و هزینه این تسهیلات در دو شهر دیگر نیز در حال نهایی شدن است .

رحمانی در جمع‌بندی سخنان خود گفت : تاکنون بیش از چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیربنایی ، روبنایی ، آماده‌سازی و محوطه‌سازی سایت‌های مسکن مهر هزینه کرده‌ایم و برآوردمان این است که مبلغ هشت هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان دیگر فقط برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن مهر نیاز داریم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

|

بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

|

تعاونی‌ها باید همکاری لازم را برای تکمیل واحدهای باقیمانده انجام دهند تا تکمیل این واحدها که مورد تأکید رئیس‌جمهوری و مطالبه مردمی است ، تسریع یابد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ...

|

با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

|

نظرات کاربران