در حال بارگذاری ...
  • تشدید تدابیر لازم برای حفاظت از اراضی دولتی استان لرستان در ایام نوروز

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان از تشدید تدابیر لازم برای حفاظت از اراضی دولتی در ایام نوروز خبر داد .

    جلسه بررسی عملکرد یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد .

    در ابتدای این جلسه فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله این یگان از آزاد سازی بیش از ۱۱۵ هکتار از اراضی این سازمان در سال گذشته توسط این یگان خبر داد .

    وی با اشاره به شناسایی ۲۰۰۴ مورد از اراضی تصرفی سنوات قبل از تشکیل پرونده حقوقی برای این اراضی (۱۰۷۵ هکتار) جهت معرفی به مراجع قانونی خبر داد . وی همچنین تعداد اجرای احکام قطعی قضایی در امسال را ۸ مورد (بیش از ۸ هکتار) برشمرد .

    در ادامه کرم الهی مدیر کل راه و شهرسازی استان ضمن تشکر از زحمات پرسنل یگان حفاظت اراضی استان با استناد بر کلام وحی و احادیث معتبر در خصوص فساد بر اهمیت این شغل تاکید نمود . وی همچنین پیگیری وصول مطالبات کارکنان یگان را از اهم فعالیت های اداره کل راه و شهرسازی در سال آینده برشمرد .

    کرم الهی ضمن تاکید بر مستند سازی در انجام ماموریت ها و گشت های یگان در طول انجام امور محوله و ارائه گزارش ماهانه این ماموریت ها افزود ؛ متخلفین ایام نوروز را فرصت مناسبی برای ساخت و ساز در اراضی دولتی در نظر گرفته از این رو یگان حفاظت از اراضی باید همچون سنوات قبل با تشدید تدابیر لازم ، از تمام توان خود جهت حفاظت از این اراضی استفاده نماید .

    وی آموزش ضمن خدمت کارکنان را از واجبات و آن را موجب تسریع در انجام امور و استحکام و پیشبرد شغلی برشمرد .

    کرم الهی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به عموم مردم در خصوص حفاظت از اراضی ملی و دولتی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز ، بر لزوم همکاری مردم فهیم استان با یگان حفاظت این اداره کل از طریق تماس با سامانه ۱۶۵۶ برای ارائه گزارش مردمی تاکید کرد .

    در پایان از کارکنان شاخص این یگان با اهدا لوحی تقدیر به عمل آمد .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند .

    |

    نظرات کاربران