در حال بارگذاری ...

راه و شهرسازی استان ایلام ۳۳ پروژه ساختمان عمومی و دولتی در دست اجرا دارد

برای طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان برنامه ریزی برای احداث ۱۰۵۳۰ واحد مسکونی به انجام رسیده و ۱۶۵۱۵ مورد ثبت نام در این زمینه از سوی عموم مردم صورت گرفته است که در حال پالایش افراد واجد شرایط در این خصوص هستیم و تا کنون ۳۵۳۱ مورد واجد شرایط اولیه شناخته شده اند و ۲۸۸۲ نفر نیز تایید نهایی داشته ایم و تا این لحظه ۱۶۶۱ مورد مبلغ آورده ۴۰ میلیون تومانی اولیه را واریز نموده اند . اگر تعداد موارد تایید نهایی از میزان برنامه ریزی اولیه بیشتر باشد قطعا رایزنی برای افزایش تعداد احداث واحدها خواهیم داشت .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار داشت : ۴۴ طرح راه سازی و ۳۳ طرح ساختمانی عمومی و دولتی با قرارداد اولیه نزدیک به ۱۳۰۰ میلیارد تومان در استان در حال اجرا است .

عبدالله بهادری در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گزارش کاملی از وضعیت احداث راه ها ، ساختمانهای عمومی ودولتی، باز آفرینی شهری ، تکمیل مسکن مهر و آغاز طرح اقدام ملی مسکن و رفع تصرف اراضی ملی و ... ارئه داد .

وی به بخش احداث ساختمان های عمومی و دولتی اشاره کرد و گفت : در بخش احداث ساختمانهای عمومی و دولتی در حال حاضر ۳۳ پروژه با زیر بنای نزدیک به ۵۴ هزار متر مربع شامل (مساجد و مصلی ، پروژه های فرهنگی ، کتابخانه ، برج هنر اسلامی ، ساختمان مرکز نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی و ...) با قرار داد اولیه نزدیک به ۸۹ میلیارد تومان در دست احداث است .

برنامه ریزی برای احداث ۱۰۵۳۰ واحد مسکونی در استان

مدیرکل راه و شهرسازی استان در مورد طرح اقدام ملی مسکن گفت : برای طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان برنامه ریزی برای احداث ۱۰۵۳۰ واحد مسکونی به انجام رسیده و ۱۶۵۱۵ مورد ثبت نام در این زمینه از سوی عموم مردم صورت گرفته است که در حال پالایش افراد واجد شرایط در این خصوص هستیم و تا کنون ۳۵۳۱ مورد واجد شرایط اولیه شناخته شده اند و ۲۸۸۲ نفر نیز تایید نهایی داشته ایم و تا این لحظه ۱۶۶۱ مورد مبلغ آورده ۴۰ میلیون تومانی اولیه را واریز نموده اند . اگر تعداد موارد تایید نهایی از میزان برنامه ریزی اولیه بیشتر باشد قطعا رایزنی برای افزایش تعداد احداث واحدها خواهیم داشت .

بهادری آخرین وضعیت مسکن مهر استان  را تشریح و گفت : تعداد ۱۱۷۰۳ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و تعداد ۴۷۶۴ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بهره برداری رسیده و تعداد محدود باقیمانده این طرح نیز که به دلایل مختلف از جمله نبود متقاضی و مشکل تعاونی ها راکد مانده بود هم اکنون با پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۹۰ درصد در حال تکمیل و رفع مشکل هستند ( ۴۸۰ واحد در دهلران ۸۴ واحد تاکسیرانی ایلام و ۱۳۸ واحد دره شهر) در این زمینه رایزنی لازم با سازمان ملی زمین و مسکن چند روز گذشته انجام دادیم و انشااله با اعتباری که پی گیری و دریافت خواهیم کرد مشکل واحدهای باقیمانده را حل و فصل می کنیم .

پرداخت تسهیلات بهسازی بافت فرسوده در سال های اخیر ۳۲۰۳ مورد

وی در ادامه افزود : در این حوزه باز آفرینی شهری در سال های اخیر ۳۲۰۳ مورد تسهیلات بهسازی بافت های فرسوده پرداخت شده و ۱۳ پروژه نیز شامل (درمانگاه ، کتابخانه ، ورزشگاه ، پارک محله ، جدول و آسفالت معابر محلات حاشیه و ...) با اعتبار ۱۰۴۱ میلیار ریال به انجام رسیده یا در حال اجرا است .

رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی نزدیک به ۶۶۸۰۰۰ متر مربع

مدیرکل راه و شهرسازی افزود : در حوزه املاک و حقوقی ۱۹۹۴۲ متر مربع برای احداث ۶۰۰ واحد مسکونی اقشار ویژه ( خانواده معظم شهدا و ایثارگران و معلولین و ... ) اختصاص یافته است و ۵۰ هزار متر مربع نیز برای احداث مسکن ملی و ۱۰ هزار متر مربع زمین با کاربری اداری نیز به ادارات مختلف واگذار شده است ، در این حوزه از زمان تشکیل یگان حفاظت از اراضی طی ۵۳۶ مورد عملیات رفع تصرف ۶۶۷۵۳۶ متر مربع از اراضی ملی و دولتی از تصرف اشخاص سودجو خارج شده است و از این مقدار ۱۳۷۱۸ متر مربع مربوط به یک سال اخیر است .

بررسی نزذیک به ۱۰۰۰ پرونده در کمیسیون ماده ۵

وی در پایان به حوزه معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت : در سال جاری تعداد ۲۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ برگزار شده است و تعداد ۸۹۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفته ضمن اینکه ۱۴ جلسه کارگروه امور زیربنایی نیز برگزار گردیده و ۲۰۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است .

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به گستردگی فعالیتهای راه و شهرسازی گفت : خوشبختانه مهندس بهادری با تجربه های گرانبهای ملی به استان خود باز گشته است و این امر انتظارات از ایشان را بیشتر کرده و امیدواریم روز به روز شاهد توسعه استان و رفاه شهروندان باشیم .

وی اتمام طرح های زیر ساخت اربعین را از اهمیت  های استان دانست و افزود : می بایست تلاش مضاعف در این زمینه چه برای جذب اعتبار و چه اجرای کار داشته باشیم تا انشاالله در برابر خیل عظیم زائران استان سربلندی باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در این دیدار بر نظارت بیشتر بر مصوبات کمیسیونهای شهر سازی ( ماده ۵) تاکید کرد و حقوق شهروندی در ساخت و سازها ورعایت رفاه عمومی را خواستار شد .

وی همچنین به تسریع در طرح اقدام ملی مسکن و تعیین تکلیف مسکن مهر های باقیمانده جهت خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه اشاره کرد .

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خواستار توجه بیشتر به امر احداث مسجد در کنار سایر اماکن فرهنگی اشاره کرد.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ...

|

با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

|

خدمت‌رسانی در شهر بدون نوسازی بافت‌های فرسوده کاری سخت و سنگین برای شهرداری و گاها غیر ممکن است و مردم باید با حضور موثر و فعالانه خودشان برای دگرگون شدن چهره محلات فرسوده اقدام کنند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

|

نظرات کاربران