در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۱۳ پروژه بازآفرینی شهری در استان ایلام

    پروژه‌هایی از قبیل احداث سیل‌بند بان‌برز ، پارک سبزی‌آباد ، پارک ارغوان شهر ایلام و رفوژ بلوار امام و پیاده‌روسازی خیابان شهید کلانتری شهر ملکشاهی با همکاری شهرداری در سطح استان اجرا شد . علاوه بر پروژه‌‌های فوق در حوزه آسفالت معابر و تامین قیر سهمیه‌ای برای محلات هدف نیز در شهرستان‌های استان نیز فعال بوده‌ایم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت : امسال ۱۳ پروژه بازآفرینی شهری فعال و در دست اجرا داریم ، مبلغ کل پروژه‌های اجرایی در سال ۹۹ حدود ۱۰۱ میلیارد تومان و پروژه‌هایی که هم اکنون در حال اجرا هستند ، حدود ۹۱ میلیارد تومان است .

    عبداله بهادری توضیحاتی در خصوص اقدام‌های انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری این استان در سال جاری ارایه کرد .

    وی با اشاره به این که امسال ۱۳ پروژه بازآفرینی شهری اجرایی شد ، تصریح کرد : از این تعداد ۴ پروژه تکمیل و تحویل موقت شد ، اکنون نیز ۹ پروژه فعال و در حال اجرا در استان وجود دارد . مبلغ کل پروژه‌های اجرایی در سال ۹۹ حدود ۱۰۱ میلیارد تومان و پروژه‌هایی که هم اکنون جاری هستند حدود ۹۱ میلیارد تومان است .

    بهادری مهم‌ترین پروژه‌های استان در حوزه بازآفرینی شهری را این‌گونه برشمرد : احداث مرکز جامع بهزیستی ، احداث کتابخانه بان برز ، برج هنر ، احداث گارک ارغوان و پیاده‌روسازی خیابان شهید کلانتری ملکشاهی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی ایلام به شمار می‌روند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با تاکید بر این که یکی از پروژه‌های مهم این استان ، احداث سیل‌بند بتنی محله «بان برز» است ، در این‌باره توضیح داد : در سال ۹۴ سیل بی‌سابقه‌ای رخ داد و بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی که در حاشیه مسیل واقع شده بودند ، تخریب و خسارات جانی و مالی زیادی به ساکنان این محله‌ها وارد شد . در نتیجه این سیل‌بند بتنی به منظور ایمن‌سازی حاشیه مسیل‌ها در محلات ساخته شد و می‌تواند مصداق عینی تاب‌آوری شهری باشد . این پروژه در دو فاز احداث و تکمیل شده است .

    بهادری با اشاره به برنامه‌های اقدام مشترک نیز گفت : پروژه‌هایی از قبیل احداث سیل‌بند بان‌برز ، پارک سبزی‌آباد ، پارک ارغوان شهر ایلام و رفوژ بلوار امام و پیاده‌روسازی خیابان شهید کلانتری شهر ملکشاهی با همکاری شهرداری در سطح استان اجرا شد . علاوه بر پروژه‌‌های فوق در حوزه آسفالت معابر و تامین قیر سهمیه‌ای برای محلات هدف نیز در شهرستان‌های استان نیز فعال بوده‌ایم .

    گفتنی است ، بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر برابر ۱۹۴ هزار نفر بوده است . مساحت محلات هدف در استان ایلام ۱۶۹.۹ هکتار است که شامل ۱۱ هزار و ۵۹۹ محدوده مصوب بافت‌های فرسوده شهری و ۴۳۷ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی و همچنین ۶۰ هکتار بافت تاریخی می شود . این محدوده‌ها در شهرهای ایلام ، آبدانان ، ایوان ، دره شهر ، ارکوازملکشاهی ، سرابله ، مهران ، دهلران ، چوار ، زرنه ، لومار، دلگشا، آسمان آباد و بدره واقع شده‌اند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران