در حال بارگذاری ...

پرداخت ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به واحدهای احداثی و تعمیری شهرستان دنا

برای تمامی واحدهای احداثی و معیشتی ، پرونده تشکیل شده است . همچنین ، تعداد ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات بنیاد برای آواربرداری فعال هستند که تاکنون عملیات آوابرداری ۳۵۰ واحد انجام شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت از پرداخت ۱۴ میلیاردتومان بلاعوض به واحدهای احداثی و تعمیری دنا خبر داد .

علیرضا تابش جزییاتی از ارزیابی ها و تخصیص اعتبار برای واحدهای مسکونی زلزله زده را برشمرد .

رییس بنیاد مسکن انقلاب  اسلامی با یادآوری این مطلب که طبق ارزیابی‌ها ۱۲۶۲ واحد احداثی ، ۲۹۰۰ واحد تعمیری و ۲۳۰۰ واحد معیشتی در شهرستان دنا شناسایی شد ، گفت : اسفندماه سال گذشته مصوبه تخصیص اعتبار به واحدهای مسکونی زلزله زده اعم از احداثی ، تعمیری و معیشتی از هیات وزیران ابلاغ شد .

تابش اعتبار در نظر گرفته شده از سوی دولت را برای شهرستان دنا ، در مجموع ۴۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در بیان جزئیات آن ، توضیح داد : ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات احداثی ، تعمیری و معیشتی ، ۱۳۰ میلیاردتومان بلاعوض برای واحدهای احداثی ، تعمیری ، معیشتی و اسکان موقت ، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای شهرستان زلزله زده دنا مصوب شد . جمع وام بلاعوض برای هر واحد احداثی شهری ۱۸۵ میلیون تومان و برای هر واحد احداثی روستایی ۱۶۰ میلیاردتومان در نظر گرفته شده است .

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بیان عملکرد بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده استان کهگیلوبه و بویراحمد ، گفت : برای تمامی واحدهای احداثی و معیشتی ، پرونده تشکیل شده است . همچنین ، تعداد ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات بنیاد برای آواربرداری فعال هستند که تاکنون عملیات آوابرداری ۳۵۰ واحد انجام شده است . حدود ۸۰۰ واحد احداثی جهت صدور پروانه به شهرداری و مرجع صدور پروانه معرفی شدند که برای حدود ۲۷۳ واحد احداثی پروانه صادر شد . همچنین ، حدود ۳۰۰۰ تن میلگرد و آهن‌آلات و حدود ۲۰۰ تن سیمان به مناطق زلزله زده تخصیص یافت .

وی یادآور شد : برای اسکان موقت متقاضیان در دوره ساخت واحدهای احداثی ، مبلغ ۲۰ میلیون تومان به واحدهای شهری و ۱۵ میلیون تومان به واحدهای روستایی ، بلاعوض پرداخت می‌شود . تاکنون برای ۶۱۰ واحدا احداثی و ۴۰۰ واحد تعمیری مبلغ ۱۴ میلیاردتومان بلاعوض پرداخت شد .

به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۴۶۰ واحد که شامل ۱۶۰ واحد احداثی و ۳۰۰ واحد تعمیری هستند جهت برخورداری از تسهیلات و انعقاد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شدند . همچنین ، عملیات تعمیر ۶۱۰ واحد مسکونی تعمیری در مناطق زلزله زده آغاز شده است . عملیات پی‌کنی و پی‌سازی بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی انجام شده است .




مطالب مرتبط

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

|

با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

|

این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

|

نظرات کاربران