در حال بارگذاری ...
  • ارائه درخواست افزایش تسهیلات مسکن روستایی به هیات دولت

    در طرح بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی نقشه و طراحی ساختمان رایگان است ، اما با این وجود رشد چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی باعث شده متقاضیان انگیزه‌ای برای اجرای شدن آن‌ها نداشته باشند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت : درخواست افزایش تسهیلات مسکن روستایی را به هیئت دولت ارائه کرده ایم چرا که با افزایش نرخ تورم این میزان وام جوابگوی متقاضیان برای ساخت نیست .

    حمیدرضا سهرابی با بیان اینکه هدف گذاری هر ساله ما برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ هزار واحد است ، گفت : در سال ۹۹ هدف گذاری برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ هزار واحد بود که از این تعداد ۱۱۵ هزار واحد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن مراجعه کرده‌اند . در سال ۱۴۰۰ هم طبق هرساله هدف گذاری برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد صورت می گیرد که امیدواریم به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد .

    این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات در سال آینده آن است که بتوانیم مبلغ تسهیلات مسکن روستایی را افزایش دهیم ، اظهار کرد : با توجه به افزایش نرخ تورم تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی قرض الحسنه برای متقاضیان مسکن روستایی پاسخگو نیست و امیدواریم با پیگیری‌ها بتوانیم میزان تسهیلات را درسال ۱۴۰۰ افزایش دهیم .

    مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در سال گذشته نرخ تسهیلات مسکن روستایی از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته بود ، گفت : ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم پرداخت می‌شود .

    سهرابی با بیان اینکه افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی از جمله فولاد و سیمان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در کند شدن ساخت مسکن روستایی به شمار می‌رود ، افزود : در طرح بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی نقشه و طراحی ساختمان رایگان است ، اما با این وجود رشد چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی باعث شده متقاضیان انگیزه‌ای برای اجرای شدن آن‌ها نداشته باشند .

    وی در ادامه به ساخت مسکن روستایی برای خانواده‌های دو معلول هم اشاره کرد و گفت : حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی برای خانواده‌های دو معلول ساخته شده و تا پایان سال هیچ خانواده دو معلول نخواهد بود که واحد مسکونی نداشته باشد مگر آنکه به تازگی صاحب فرزند معلول شده باشد و یا در این طرح ثبت نام نکرده باشد .

    سهرابی در ادامه به اتمام پروژه‌های مسکونی و ساختمان‌های که به دلیل حوادث ناشی از سیل و زلزله دچار آسیب شدند که درسال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد .

    وی اظهار کرد : یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در بنیاد مسکن اتمام واحد‌های خسارت دیده است که خوشبتانه تاکنون بخش عمده‌ای از این واحد‌ها که به دلیل سیل و زلزله در بوشهر و آذربایجان غربی خسارت دیده بود بازسازی شده است . برای ساخت واحدهای مسکن روستایی  سیمان رایگان آن توسط بنیاد مستضعفان تامین می شود که این خود نقش بسیار موثری در تسریع اجرا و ساخت این واحدها دارد .




    مطالب مرتبط

    اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود . در مرحله نخست در سطح استان ۱۵۱ روستا با پنج هزار قطعه و در شهرستان ارومیه ۱۵ روستا با ۴۴۳ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    در حوزه مسکن و طرح بزرگ نهضت ملی مسکن ، امروز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    نظرات کاربران