در حال بارگذاری ...
  • جریمه ۲ برابری برای ثبت اطلاعات خلاف واقع در سامانه املاک و اسکان

    قانون مالیات‌های مستقیم ضمانت اجرایی محکمی دارد و اگر کسی اظهارات نادرستی را در سامانه ثبت کند افزون بر این که آن ملک به عنوان خانه خالی تلقی می‌شود ، جریمه نیز خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزارت راه و شهرسازی گفت : از این پس و با اجرایی شدن قانون مالیات‌های مستقیم ؛ نگهداری ملک به عنوان سرمایه ، غیر اقتصادی است .

    محمود محمودزاده اظهار داشت : اگر واحد مسکونی به مدت ۱۲۰ روز خالی باشد برای سال اول شش برابر معادل اجاره آن سال ، برای سال دوم ۱۲ برابر و در سال سوم ؛ ۱۸ برابر باید مالیات پرداخت کند .

    وی با بیان این که بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم ، به ویژه ماده ۵۴ الحاقی که مرتبط با خانه‌های خالی است ، هر نوع ملکی با هر نوع کاربری باید در سامانه ثبت شود ، گفت : اگر شخصی اطلاعات خلاف یا نادرست در سامانه ثبت کند ؛ دو برابر بیشتر از مالیات تعیین شده جریمه می‌شود .

    محمودزاده افزود : برای دستگاه‌های حقوقی ، مالیات بر خانه‌های خالی دو برابر اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده است .

    وی گفت : قانون مالیات‌های مستقیم ضمانت اجرایی محکمی دارد و اگر کسی اظهارات نادرستی را در سامانه ثبت کند افزون بر این که آن ملک به عنوان خانه خالی تلقی می‌شود ، جریمه نیز خواهد شد . برای برنامه ریزی دقیق درباره مسکن ، همه سرپرستان خانوار در شهر‌ها و روستا‌ها مستأجر یا مالک باید اطلاعات مربوط به ملک خود را در سامانه ، ثبت کنند .




    مطالب مرتبط

    از تعداد ۳۰ هزار ۷۰۰ متقاضی ، ۱۰ هزار و ۲۰۰ قرارداد تسهیلات بانکی برای متقاضیان منعقد شده است .

    |

    پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، سهم استان اصفهان ، ساخت ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد مسکونی است .

    |

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    نظرات کاربران