در حال بارگذاری ...

ضرورت تهیه طرح ویژه ساماندهی اراضی پیرامون محورها و شریان‌های با شرایط خاص در سطح کشور

شرح خدمات طرح‌های مذکور مقیاس طرح و فهرست محورهای مشمول با هماهنگی معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی توسط معاونت شهرسازی و معماری تهیه و به تائید کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خواهد رسید .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی ‌شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورا پیرامون ضرورت تهیه طرح ویژه برای محورها و شریان‌های با شرایط خاص در سطح کشور را به معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد .

فرزانه صادق مالواجرد مصوبه این شورا پیرامون ضرورت تهیه طرح ویژه برای محورها و شریان‌های با شرایط خاص در سطح کشور را اعلام کرد .

در متن این مصوبه اعلام شده به شهرام آدم نژاد ، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و کاظمیان ، مدیرکل دفتر طرح ریزی شهری و طرح های توسعه و عمران آمده است :

به استحضار می رساند شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ بنابر پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی ، ضرورت تهیه طرح ویژه ساماندهی اراضی پیرامون محورها و شریان‌های با شرایط خاص در سطح کشور را با هدف حفاظت از ارزش‌های طبیعی و محیطی پیرامون آن‌ها، بهره‌مندی نظام‌مند از ظرفیت و ویژگی خاص محور (گردشگری ، لجستیکی ، خدماتی و ...) و اعمال نظام دقیق و شفاف حکمروایی در عرصه‌های مجاور این محورها و جلوگیری از تصرفات و ساخت و سازهای مغایر با ضوابط و مقررات ، با تاکید بر موارد زیر را تصویب کرد :

۱- شرح خدمات طرح‌های مذکور مقیاس طرح و فهرست محورهای مشمول با هماهنگی معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی توسط معاونت شهرسازی و معماری تهیه و به تائید کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خواهد رسید .

۲- طرح‌های تهیه شده بر اساس شرح خدمات مصوب ، بعد از بررسی در کمیته فنی به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خواهد رسید .

۳- با توجه به ضرورت بررسی ، پایش و کنترل تاثیر احداث محورهای شریانی کشور بر سازمان فضایی و عملکردی پهنه‌های مجاور آن‌ها، مقرر شد با تاکید وزیر محترم راه و شهرسازی طرح مربوط به احداث محورهای مذکور قبل از تصویب نهایی جهت هماهنگی و انطباق با طرح‌های فرادست منطقه‌ای و ناحیه‌ای به شورایعالی و معماری ارجاع شوند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

|

بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

|

نظرات کاربران