در حال بارگذاری ...
  • اخذ اسناد تک برگ ۵.۷ هکتار از اراضی به نام دولت در شهرستان فریدونشهر

    در راستای اجرای قانون حدنگار ، با پیگیری‌های بعمل آمده توسط این اداره و پشتیبانی معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، اسناد دفترچه‌ای ۲۳ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان با ارزش تقریبی ۶۹۰ میلیارد ریال به تک برگ تبدیل شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر از اختصاص ۱۶ قطعه زمین به ارزش بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال برای اقشار ویژه این شهرستان خبر داد .

    علی گلشاهی با بیان اینکه ۱۶ قطعه زمین به ۳۴ خانوار از اقشار ویژه این شهرستان واگذار شده است گفت : این اراضی در سال ۱۳۹۹ واگذار شدند و ارزش آن بیش از ۹۳ میلیارد ریال است . در راستای تحصیل اراضی ، پیشگیری از زمین‌خواری و تصرفات زمین‌های ملی با پیگیری‌های بعمل آمده، ۹ فقره سند تک برگ اراضی شهرستان فریدونشهر به مساحت ۵.۷ هکتار با ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال صادر و اخذ شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر با اشاره به اخذ ۱۲۵ فقره سند تک برگ براساس صورت‌مجالس تفکیکی ، اذعان داشت : در راستای اجرای قانون حدنگار ، با پیگیری‌های بعمل آمده توسط این اداره و پشتیبانی معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، اسناد دفترچه‌ای ۲۳ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان با ارزش تقریبی ۶۹۰ میلیارد ریال به تک برگ تبدیل شد . 

    وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی فریدونشهر گفت : این شهرستان در غرب استان اصفهان با فاصله ۱۷۵ کیلومتری واقع شده و جاده اصلی آن از دوراهی ازونبلاغ تا ورودی شهر ۱۴ کیلومتر است . گلشاهی افزود: این جاده نیازمند اجرای سه زیرگذر (بادجان ، بیجگرد و صادقیه) و احداث دیوار حایل روستای بیجگرد است .  

    وی در خصوص وضعیت کمربندی فریدونشهر اذعان داشت : این کمربندی از ورودی شهر تا انتهای خروجی شهر به طول تقریبی ۷ کیلومتر بوده که قسمتی از آن در داخل محدوده شهر و بخشی در خارج و حریم شهر واقع شده است . اجرای این پروژه نیاز به آزادسازی و احداث پل بزرگ در محل عبور از پارک معلم و احداث میدانهای ورودی و خروجی شهر دارد .  

    وی با اشاره به احداث و واگذاری ۲۶۴ واحد مسکن مهر در شهرستان فریدونشهر گفت : در سال های گذشته قطعه زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع برای احداث مسکن برای متقاضیان مازاد ثبت نامی به شرکت تعاونی مسکن مهر تحویل داده شد که خاکبرداری و ساخت پروژه آغاز شده است .  

    گلشاهی بیان داشت : برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان تعداد ۲۰ پلاک به مساحت ۷۹۸۶ متر مربع برای احداث ۱۶۰ واحد مسکونی به کارگزار طی صورتجلسه تحویل شده است . وی با بیان اینکه پالایش و تعیین تکلیف متقاضیان بعمل آمده و در مرحله تهیه نقشه‌های ساختمانی برای بررسی در کمیته تخصصی است گفت : برای پروژه طرح اقدام ملی شهر برف انبار مقرر شد تامین اراضی از شهرک زاگرس واقع در برف انبار صورت پذیرد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر با اشاره به اینکه طرح تفصیلی فریدونشهر در سال های گذشته مصوب و ابلاغ شده است عنوان کرد : طرح تفصیلی شهر برف انبار در دست تهیه و در مرحله تهیه نقشه پایه شهر توسط مشاور طرح قرار دارد . 




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    نظرات کاربران