در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف بیش از ۸۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی خراسان رضوی در ایام نوروز

    ارزش تقریبی این زمین ها بیش از ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی از رفع تصرف ۸۵۲۰ مترمربع اراضی ملی خراسان رضوی در تعطیلات نوروز امسال خبر داد .

    سرهنگ بهرام خسروی با اظهار داشت : این رفع تصرف شامل ۵ قطعه زمین به مساحت ۸۵۲۰ متر مربع در مناطق مختلف استان بوده که توسط اشخاصی حقیقی اقدام به فنس کشی ، احداث بنا و کاشت نهال  نموده بودند که توسط یگان حفاظت از اراضی استان شناسایی و نسبت به رفع تصرف آن اقدام شد .

    وی با بیان اینکه این رفع تصرف ها با حضور به موقع و هوشیاری کامل عوامل یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان خراسان رضوی و گزارش واحد گشت یگان و صدور حکم قضایی صورت گرفته ، ارزش ریالی این اراضی را مورد اشاره قرارداد و اضافه کرد : ارزش تقریبی این زمین ها بیش از ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است .

    خسروی تصریح کرد : همچنین در عملیاتی دیگر متصرفان اقدام به ساخت بنا در اراضی ملی واقع در بلوار نماز ، روبروی کلاته سرهنگ به متراژ حدود ۲۰ متر و ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان کرده بودند که با اقدام به موقع گشت های اکیپ های نوروزی شورای حفظ حقوق بیت المال رفع تصرف شد .

    فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی گفت : شهروندان می توانند موارد تصرف ، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی و یا تلفن ثابت ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۰۹ به یگان حفاظت این اداره کل گزارش دهند .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران