در حال بارگذاری ...
  • علمکرد بنیاد مسکن در زمینه احداث واحدهای مسکونی از ابتدای تاسیس تاکنون

    در زمینه ساخت و ساز مسکن محرومان در شهر ، از ابتدا تاکنون تعداد ۱۴۱ هزار و ۹۷۶ واحد مسکونی احداث شده است . برنامه ۱۴۰۰ تکمیل ۱۳ هزار واحد نیمه تمام انتقالی از سال قبل و احداث ۶ هزار واحد ساخت جدید است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علمکرد بنیاد مسکن در زمینه احداث ، بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی نشان می‌دهد که از ابتدای تاسیس بنیاد تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۵۷۷ هزار واحد ، احداث شد .

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دوران فعالیت خود تاکنون خدمات ویژه‌ای را در بخش‌های مختلف شهری و روستایی در زمینه احداث واحدهای مسکونی و همچنین عمران روستایی ، همکاری با خیرین مسکن‌ساز انجام داده است .

    بنا بر اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، آن بنیاد در زمینه تولید و عرضه مسکن برای گروه‌های هدف در محورهای فعالیتی طرح مسکن محرومان ، مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، طرح اقدام ملی مسکن ، خیرین مسکن‌ساز ، دفتر مشارکت‌های مردمی حساب ۱۰۰ ، بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب‌دیده از حوادث ، نوسازی بافت در معرض خطر ، طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی ، مسکن محرومان روستایی ، مسکن دو معلول شهری از ابتدای فعالیت تاکنون در مجموع ۴ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۴۸۶ واحد را احداث ، نوسازی و یا بهسازی کرده است . بنا بر اعلام آن بنیاد هم اکنون ۲۷۴ هزار و ۳۴۸ واحد مسکونی در حال اجراست و برنامه ساخت جدید واحدهای مسکونی برای امسال نیز به تعداد ۲۴۶ هزار و ۸۱۵ واحد گزارش شده است .

    فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت و تامین مسکن شهری که شامل ساخت‌و‌ساز طرح مسکن محرومان در شهر ، احداث مسکن در قالب طرح مسکن مهر ، آمار ساخت‌وساز در طرح اقدام ملی مسکن ، احداث مسکن توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز و فعالیت‌های شرکت‌های تابعه در ساخت انبوه مسکن است ، نشان می‌دهد که بخشی از اهداف کلان آن بنیاد ، تامین شده است .

    احداث حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی شهری محرومان

    در زمینه ساخت و ساز مسکن محرومان در شهر ، از ابتدا تاکنون تعداد ۱۴۱ هزار و ۹۷۶ واحد مسکونی احداث شده است . برنامه ۱۴۰۰ تکمیل ۱۳ هزار واحد نیمه تمام انتقالی از سال قبل و احداث ۶ هزار واحد ساخت جدید است .

    بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی مهر باقیمانده تحت مسئولیت بنیاد در حال اجراست

    در زمینه طرح مسکن مهر تحت‌ مسئولیت بنیاد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، برنامه‌ریزی برای۳۲۷ هزار و ۹۵۴ واحد مسکونی انجام شد که از این تعداد به تعداد ۲ هزار و ۷۳۸ واحد باقیمانده و در حال اجراست .

    تامین زمین بیش از ۷۰ هزار واحد مسکن ملی توسط سازمان ملی زمین و مسکن

    در زمینه طرح اقدام ملی مسکن ، طبق آخرین برآوردها تعداد زمین اخذ شده از سازمان ملی زمین و مسکن برای این طرح ۷۰ هزار و ۴۸۴ واحد بوده است که با توجه به شرط واریز وجه اولیه متقاضیان و نیز تعداد زمین تامین شده تعداد ۲۵ هزار و ۷۰۹ متقاضی موثر شناسایی شده  و در برنامه ساخت ، قرار گرفتند .

    ۲۸۵۵۰ واحد مسکونی توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز احداث شد

    این گزارش حاکی است که واحدهای مسکونی اتمام یافته توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز و دفتر مشارکت‌های مردمی از سال ۱۳۸۳ تاکنون ۲۸ هزار و ۵۵۰ واحد بوده است . برنامه سال ۱۴۰۰ تکمیل ۵ هزار و ۹۹۵ واحد نیمه تمام و احداث ۳۸۰۰ واحد ساخت جدید است .

    واحدهای مسکونی احداث شده توسط شرکت‌های تابعه بنیاد مسکن در زمینه ساخت انبوه مسکن نیز در مجموع ۷۸ هزار و ۶۵۷ واحد مسکونی بوده است . برنامه سال ۱۴۰۰ توسط شرکت‌های تابعه بنیاد مسکن در ساخت انبوه مسکن ، تکمیل ۶ هزار و ۳۷۷ واحد نیمه‌تمام و احداث ۱۱ هزار و ۳۰۶ واحد ساخت جدید است .

    گفتنی است ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به منظور تامین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چهارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت ، تشکیل شد .

    اهم اهداف بنیاد مسکن طبق اساسنامه و قوانین مصوب مجلس شاملِ مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین نیازمندی‌های مسکن محرومان اعم از روستایی و شهری و فراهم آوردن موجبات اجرای آن با  مشارکت ، همکاری و خودیاری مردم و دستگاههای مختلف ، تهیه طرح مجتمع‌های زیستی و واحدهای مسکونی ارزان قیمت و اجرای آن‌ها به طور مستقیم یا با مشارکت مردم و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در روستاها و شهرها ، تهیه زمین مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد و آماده‌سازی آن‌ها ، کمک در جهت تأمین مصالح ساختمانی کشور از طریق تهیه ، تولید و توزیع ، تهیه طرح‌های‌ هادی و اصلاح معابر در روستاها با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و اجرای آن با مشارکت مردم از محل اعتبارات مصوب واگذاری دولت ، تهیه و ارایه طرح‌های لازم برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر سیل ، زلزله و سایر سوانح طبیعی و اجرای آن‌ها با مشارکت مردم و هماهنگی با سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط ، مطالعه و برنامه‌ریزی و اجرای مصوبه دولت مبنی بر ساخت دو میلیون واحد مسکونی روستایی طی دو برنامه پنج ساله توسعه کشور (ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی) است .




    مطالب مرتبط

    باقیمانده مبلغ در نظر گرفته شده برای تأمین آسانسورهای پروژه‌های مسکن مهر پس از هزینه کرد بخش اول و تأیید انجام کار و بر اساس پیشرفت پروژه پرداخت خواهد شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به خرید تمام تجهیزات تا پایان تیر ماه امسال شده‌ است .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران