در حال بارگذاری ...
  • ارائه طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) ، سبزه میدان ، سرای حاج چروک و سرای وزیر در بازار سنتی قزوین

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : مقرر شد استان طرح های خود در خصوص ساماندهی آستان مقدس امامزاده حسین (ع) ، سبزه میدان ، سرای حاج چروک و سرای وزیر در بازار سنتی قزوین را جهت تایید و تخصیص اعتبار به شرکت بازآفرینی شهری ایران ارائه کند .

    ابراهیم مبارک قدم اظهار داشت : پیرو جلسه مشترک آیت الله تلخابی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان ، جمالی پور استاندار قزوین و عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در تاریخ ٢٧ شهریور ٩٩ در قزوین ، جلسه ای روز گذشته (۱۵ فروردین ١۴٠٠) در دفتر آیت الله تلخابی در شهر قم و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ، فرخزاد معاون عمرانی استاندار ، طاهرخانی شهردار و داوودی رئیس شورای شهر قزوین در خصوص پروژه های بازآفرینی شهری قزوین برگزار شد .

    وی با اشاره به کند بودن روند پیشرفت کار در طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) افزود : در این جلسه مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نسبت به انتخاب کارگزار آزادسازی املاک اقدام کند .

    دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین اضافه کرد : قطعات سرمایه ای متناسب با پیشرفت پروژه ساماندهی آستان در اختیار عملیات اجرایی قرار خواهد گرفت .

    مبارک قدم گفت : مقرر شد طرح نهایی پروژه  صحن آستان مقدس امامزاده حسین (ع) به شرکت بازآفرینی شهری ارائه تا از محل اعتبارات شرکت عملیات اجرایی آغاز شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی هم عنوان کرد : این طرح از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین و دارای مصوبه ستاد ملی بازآفرینی کشور است که در این راستا مقرر شد طرح پیشنهادی پروژه به وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ارسال تا نسبت به تایید و تخصیص اعتبار، اقدام لازم در دستور کار قرار گیرد .

    مبارک قدم ادامه داد : در خصوص پروژه های سرای حاج چروک و سرای وزیر از بازار سنتی قزوین مقرر شد نسبت به تهیه طرح امکان سنجی و فنی و اقتصادی در راستای بازآفرینی بازار و تیمچه های مجاور آن اقدام و جهت بررسی و تخصیص اعتبار به شرکت بازآفرینی شهری ایران اقدام شود .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    نظرات کاربران