در حال بارگذاری ...
  • ارائه پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی به ستاد کرونا برای تمدید مدت اجاره‌بها و نرخ آن

    وزارت راه و شهرسازی درصدد است تا مصوبه جدیدی را با توجه به شرایط روز ، تدوین و به تصویب برساند . این مصوبه جدید متناسب با شرایط روز و با توجه به تغییرات قیمتی و کاهش رشد قیمت‌های مسکن ، خواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به این که تمدید قراردادهای اجاره مطابق مصوبه پارسال ستاد کرونا تا تیرماه ۱۴۰۰ معتبر است اظهار کرد : وزارت راه و شهرسازی درصدد است تا مصوبه جدیدی را با توجه به شرایط روز ، تدوین و به تصویب برساند .

    پروانه اصلانی جزئیات تمدید قرارداد مستاجران را در ۱۴۰۰ اعلام کرد .

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت : بر اساس مصوبه ستاد کرونا در سال ۹۹ قرار شد تا قراردادهای اجاره از تیرماه سال گذشته به مدت یکسال به طور خودکار و با نرخ‌هایی که در هر شهر اعلام می‌شود ، تمدید شود . بنابراین قراردادهایی که زمان تمدید آنها تا تیرماه ۱۴۰۰ می‌باشد به صورت خودکار و مطابق مصوبه سال گذشته قابل تمدید است .

    اصلانی ادامه داد : بعد از تیرماه ۱۴۰۰ نیز بر اساس تصمیمی که ستاد ملی کرونا خواهد گرفت ، مجدداً در این باره اتخاذ تصمیم خواهد شد . وزارت راه و شهرسازی درصدد است تا مصوبه جدیدی را با توجه به شرایط روز ، تدوین و به تصویب برساند . این مصوبه جدید متناسب با شرایط روز و با توجه به تغییرات قیمتی و کاهش رشد قیمت‌های مسکن ، خواهد بود .

    اصلانی تصمیم‌گیری در خصوص پیشنهاد جدید وزارت راه و شهرسازی را برای موضوع اجاره‌بها که در حال تدوین است برعهده ستاد ملی کرونا دانست . ستاد ملی کرونا ، سال ۹۹ مصوب کرد تا حداکثر افزایش میزان اجاره بها و رهن در تهران تا ۲۵ درصد ، در سایر کلانشهرها تا ۲۰ درصد و در سایر شهرها تا ۱۵ درصد قابل قبول و اجرایی است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر سامانه خودنویس از ثبت قراردادهای اجاره توسط ۲۳ هزار و ۸۳۴ مشاور املاک در سامانه خودنویس خبر داد .

    |

    مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی در ساماندهی بازار مسکن هستند و در اجرای این قانون نیز نقش جدی خواهند داشت . مطابق تبصره ۲ ماده ۳ این قانون مشاوران املاک به سامانه سازمان ثبت دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قراردادهای استاندارد را ثبت رسمی و نهایی کنند که این موضوع به ...

    |

    موجران و مستاجرانی که قراردادهای خود را در سامانه خودنویس ثبت کنند طبق تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم شامل معافیت مالیاتی می‌شوند که این مالیات برای مالکان تهرانی واحدهای تا ۱۵۰ متر مربع و برای مالکانی که در سایر مراکز استان‌ها هستند ، واحدهای تا ۲۰۰ مترمربع را ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

    |

    سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و کاهش هزینه‌های مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قراردادهای اجاره توسط متعاملان به آدرس srem.mrud.ir ایجاد شده است .

    |

    نظرات کاربران