در حال بارگذاری ...
  • الزام ثبت اطلاعات سکونتی خانوارها در سامانه املاک و اسکان

    افزون بر اقامتگاه ­های دائمی و فرعی ، خانوارها اگر هر واحدی داشته باشد که خالی است مشمول مالیات می­ شود . اطلاعات واحدهای مسکونی فاقد سند از طریق شهرداری ها و تعاونی ها در حال تکمیل است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، خانوارها از پنجشنبه ۱۹ فروردین باید اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان­ غربی اظهار داشت : براساس قانون ۵۴ مکرر به عنوان بخشی از قانون مالیات‌های مستقیم ، همه خانوارها اعم از شهری ، روستایی ، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان به نشانی http://amlak.mrud.ir ظرف دو ماه آینده ثبت کنند .

    جلال تقی­ دخت با اشاره به اینکه هدف اصلی از راه­ اندازی سامانه ، شناسایی محل اسکان خانوارها و اخذ مالیات از واحدهای خالی تعیین شده ، گفت : در این مرحله با همکاری اداره کل ثبت و اسناد املاک، سرپرستان خانوار باید اطلاعات محل سکونت خود و املاک مسکونی را ثبت کنند .

    وی با بیان اینکه هر خانواری می‌تواند یک اقامتگاه دائمی در شهر محل سکونت و یک اقامتگاه فرعی در شهری غیر از محل سکونت داشته باشد ، تصریح کرد : افزون بر اقامتگاه ­های دائمی و فرعی ، خانوارها اگر هر واحدی داشته باشد که خالی است مشمول مالیات می­ شود . اطلاعات واحدهای مسکونی فاقد سند از طریق شهرداری ها و تعاونی ها در حال تکمیل است .

    بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ، واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور خانه خالی شناسایی شوند چنانچه بیش از دوازده ماه از پایان عملیات ساخت (برای واحدهای نوساز) یا بیش از شش ماه از آخرین نقل و انتقال یا آخرین زمان سکونت (برای واحدهای غیرنوساز) گذشته باشد ، در سال نخست مشمول مالیاتی به ازای هر ماه دو برابر ارزش اجاری ماهانه ملک می‌شود .

    اخذ مالیات از خانه‌های خالی برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است ، در نتیجه واحدهای خالی از سکنه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاها مشمول مالیات نیست .




    مطالب مرتبط

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    میزان خانه‌های خالی که در کشور وجود دارد ، قابل توجه است و شناسایی آن اهمیت زیادی دارد . برای مثال ، در مازندران بعضاً تعداد خانه‌های خالی با تعداد خانه‌هایی که ساکن دارد ، برابری می‌کند و در طول سال می‌بینید که بسیاری از این خانه‌ها خالی مانده است .

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    نظرات کاربران