در حال بارگذاری ...

تأکید بر پیگیری جدی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید طی سال جاری

قراردادهای مرتبط با پیمانکاران و بانک هرچه سریع‌تر انجام شده و پروژه‌ها بدون هیچ‌گونه معطلی در مسیر اجرا قرار گیرند. همچنین قابل ذکر است که در حوزه پروژه‌های روبنایی و زیرساختی پروژه جدیدی آغاز نشده و منابع در دست برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته هزینه شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت : تمرکز اصلی مجموعه ستاد و سایر شرکت‌های تابعه در سال جاری باید به نتیجه رساندن برنامه‌ها بوده و از آغاز طرح‌های جدید مگر به ضرورت پرهیز شود .

حبیب‌اله طاهرخانی در دیدار نوروزی با اعضای هیئت مدیره ، مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف شرکت مادر تخصصی ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از زحمات آنان به بررسی اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته و تشریح اهم اهداف و ابلاغ برنامه‌های پیش رو در سال ۱۴۰۰ پرداخت .

وی در این جلسه در خصوص وظایف حوزه‌های شهرسازی و اجتماعی بیان کرد : با توجه به این موضوع که اکثر مباحث خلاقانه و ایده‌های نوین از دو مجموعه مذکور برخاسته و سایر بخش‌ها به عنوان مجری یا پشتوانه ایفای نقش می‌کنند ؛ هرچه این حوزه‌ها مبتکرانه وخلاق‌تر عمل کنند ، می‌توانیم شاهد محقق شدن طیف بیشتری از اهداف خود در مجموعه شهرهای جدید باشیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سکونت جمعیت قابل توجهی از مردم در شهرهای جدید در مقطع فعلی بیان کرد : ما در این شرایط بیش از گذشته موظف به فراهم آوردن یک محیط زندگی مناسب و سزاوار برای شهروندان‌مان هستیم ، چرا که بسیاری از آن‌ها نه از روی ناچاری بلکه به انتخاب خود این شهرها را نسبت به سایر مناطق حومه‌ای کلانشهرهای‌شان برای زندگی انتخاب کرده‌اند .

طاهرخانی در ادامه سخنان خود این مسئله را دلیل اصلی دو چندانی مسئولیت شرکت عمران شهرهای جدید در برابر شهروندان دانست و افزود : خوشبختانه جریان حرکتی در مجموعه شهرهای جدید به یک بلوغ رسیده است و نکته حائز اهمیت در این مقطع زمانی آن است که بدانیم با چه سرعتی در این مسیر ایجاد شده باید حرکت کنیم تا به اهداف تعیین شده دست یابیم .

وی همچنین ضمن تأکید به بحث توسعه و گسترش زیرساخت‌های اجتماعی در شهرهای جدید طی سال پیش رو بیان کرد : این بخش باید در برنامه‌های سال جدید با حساسیت بیشتری مورد توجه بوده و همکاری با سایر نهادها در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی در اولویت امور قرار بگیرد . منابع اعتباری ما در این جریان باید به صورت اهرم در جهت اجرای برنامه‌ها، سیاست‌ها و بهبود شرایط مورد استفاده قرار گیرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی به کارگیری برنامه‌هایی که مشارکت فعال شهروندان را می‌طلبند نیز در اولویت دانست و گفت: در این راستا ارزیابی لازم را به طرق مختلف از سوی جامعه بیرونی انجام داده و نتایج را انعکاس دهید .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد : در حال حاضر استفاده از تمام ظرفیت‌های منابع داخلی و ملی برای پیشبرد و به نتیجه رساندن پروژه‌ها به عنوان سیاست کلان در سطح شرکت و حتی وزارتخانه مد نظر قرار دارد ؛ این درحالی است که می‌توانیم ادعا کنیم اگر این روند سرمایه گذاری در شهرهای جدید به صورت مستمر تا ۵ سال آینده ادامه پیدا کند می‌تواند این مناطق را به سکونتگاه‌هایی پایداری برای کشور تبدیل کند .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته برنامه و طرح‌های متعددی به خصوص در حوزه زیرساخت‌های اجتماعی در شهرهای جدید آغاز شده است ، گفت : تمرکز اصلی مجموعه ستاد و سایر شرکت‌های تابعه در سال جاری باید به نتیجه رساندن این برنامه‌ها بوده و از آغاز طرح‌های جدید مگر به ضرورت پرهیز شود . موضوع مهم و قابل توجه دیگر در برنامه‌های سال جاری تحقق پروژه‌های طرح اقدام ملی است که باید به جد از سوی تمامی بخش‌ها پیگیری شود ؛ طراحی منظر ، معماری و آغاز همزمان اجرای خدمات با ساخت واحدهای مسکونی از دیگر نکات قابل توجه در این حوزه به شمار می‌رود که ضروری است به آن توجه شود .

وی در این خصوص اضافه کرد : با توجه به افزایش قابل توجه جمعیت در شهرهای جدید توصیه می‌شود طی امضای یک تفاهنامه بامرکز آمار ایران ؛ سرشماری دقیقی از جمعیت مذکور انجام شده و آمار دقیقی در اختیار مسئولین به منظور آگاهی از وضعیت جمعیتی و سکونت در شهرهای جدید قرار گیرد . ارتقا کیفیت زندگی همواره از اولویت‌های اجرایی در مجموعه شهرهای جدید به شمار رفته و تمامی حوزه‌ها در وجوه مختلف اعم از خدماتی ، اجتماعی ، فرهنگی و … باید به آن توجه و برنامه‌ریزی معینی داشته باشند .

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازار ملتهب مسکن در شرایط کنونی کشور بیان کرد : هرچندبخش بزرگی از این بحران تابع وضعیت کلان کشور است ولی ما باید برای رفع آن تلاش کنیم ، وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر طرح‌های گوناگونی برای رویارویی با این مشکل در نظر گرفته که طرح اقدام ملی مسکن ، احداث شهرک و شهرهای نسل نوین نمونه ایاز آن‌ها به شمار می رود . خوشبختانه شرایط ساخت شهرک‌ها با مصوبه‌های اخیر تسهیل شده که ساخت نوع مسکونی آن چه توسط بخش خصوصی و چه در بخش‌های دولتی در اولویت قرار دارد ؛ از این رو از مدیران و مسئولین این حوزه می‌خواهم تا ضمن بررسی این سیاست موانع و مشکلات را گزارش داده تا بتوانیم برای رفع و استفاده حداکثری از این ظرفیت اقدامات خوبی را به انجام برسانیم .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین در این خصوص ادامه داد : بازار مسکن در شرایط خاصی قرار دارد ؛ در مقاطع مختلف وعده‌های بسیاری به مردم در این حوزه داده شده که جهش‌های قیمتی ، دشواری‌های آن را دوچندان کرده است اما خوشخبتانه علی‌رغم تمامی این مشکلات عملکرد شهرهای جدید در این بخش طی سال ۱۳۹۹ ، آمار خوبی را نشان می‌دهد ؛ در این راستا از شرکت‌های تابعه به‌خصوص در شهرهای جدید پرند ، هشتگرد و پردیس می‌خواهم که در سال جدید جلسات بخش مسکن را به صورت منظم برگزار و نگاه پروژه‌ای به موضوعات داشته باشند .

وی با اشاره به ۵ هزار پروژه مسکن مهر جدید آغاز شده در شهر جدید پردیس نیز بیان کرد : پیشبرد و اتمام این پروژه‌ها قطعا به یک استراتژی ویژه نیاز داشته و باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد . در این راستا تمامی شرکت‌ها موظف به پاسخگویی مناسب و ایجاد رضایت در متقاضیان بوده و باید عملکرد کارگزاری‌های مسکن مهر را به‌طور پیوسته بررسی کنند .

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر اینکه در پیشبرد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید خطاب به مدیران گفت : قراردادهای مرتبط با پیمانکاران و بانک هرچه سریع‌تر انجام شده و پروژه‌ها بدون هیچ‌گونه معطلی در مسیر اجرا قرار گیرند. همچنین قابل ذکر است که در حوزه پروژه‌های روبنایی و زیرساختی پروژه جدیدی آغاز نشده و منابع در دست برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته هزینه شود .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود با اشاره به حوزه حمل و نقل در این شهرها نیز بیان کرد : قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان تا اردیبهشت‌ماه باید آماده بهره‌برداری اولیه بوده و اقدامات لازم برای تکمیل متروی پرند نیز طی سال جاری با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد . مسئولین در سطح ستاد و شهر همچنین برای اختصاص مسیرهای دوچرخه و پیاده‌راه‌ها در سطح شهرهای جدید برنامه‌ریزی کرده و این موضوع را در دستور کار سال جاری خود قرار دهند . تونل شهر جدید علوی نیز یکی از الزامات رونق این شهر در تسهیل دسترسی به صنایع غرب بندرعباس به شمار می‌رود که قطعا قابلیت افتتاح و بهره‌برداری اولیه را در سال ۱۴۰۰ خواهد داشت ؛ از مسئولین مرتبط با این حوزه می‌خواهم که این پروژه را نیز در اولویت کارهای خود در سال پیش رو قرار دهند .

همچنین مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه ای جداگانه به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه در شهرهای جدید ضمن بررسی عملکرد شرکت‌ها در یک سال گذشته ، به بیان برنامه‌ها و سیاست‌های تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ در حوزه‌های گوناگون پرداخته و اقدامات مورد نیاز برای هر شهر را اعلام کرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بخشی از عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در ۳۳ ماه دولت سیزدهم شامل تکمیل ۶۴۹ پروژه روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید با ۱۳.۹ همت ...

|

قطار برقی مشهد - گلبهار - چناران یکی از طرح‌های دولت‌های قبل بود که وعده اتمام آن تا پایان‌کار دولت دوازدهم داده شده بود و بنا بود شهر جدید گلبهار به متروی مشهد متصل شود و حدفاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شود ، در ادامه چناران نیز به این پروژه ...

|

پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

|

شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

|

نظرات کاربران