در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت فیزیکی ۹۷/۵ درصدی واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

    تعداد ۹ هزار و ۶۲۴ واحد عملا به دلیل مشکلاتی از قبیل تعاونی مشکل‌دار ، یا فاقد متقاضی بودند و یا پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد داشتند عملا از اجرا ، خارج شدند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر ۹۷/۵ درصد است ، از تکمیل عملیات اجرایی ۳۲۹ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای کوچک خبر داد .

    جواد حق‌شناس روند تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی مهر تحت‌مسئولیت بنیاد را اعلام کرد .

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سهمیه بنیاد مسکن در احداث واحدهای مسکونی مهر ، ۳۴۸ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر جمعیت بوده است ، گفت : تاکنون حدود ۳۲۹ هزار واحد مسکن مهر تحت مسئولیت بنیاد مسکن ، عملیات اجرایی‌شان تمام شده است . همچنین ، در حال حاضر حدود ۴ هزار واحد در دستور کار است. از تعداد ۳۲۹ هزار واحد مسکن مهری که تکمیل شده است ، ۳۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد به متقاضیان تحویل شد .

    حق‌شناس ادامه داد : بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، تاکنون ۵۶ مدرسه ، ۷۷ مسجد ، ۵ واحد کلانتری و ۶ واحد بهداشتی و درمانی در این پروژه‌ها احداث کرده است .

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمیعت را ۹۷.۵ درصد برشمرد . تعداد ۹ هزار و ۶۲۴ واحد عملا به دلیل مشکلاتی از قبیل تعاونی مشکل‌دار ، یا فاقد متقاضی بودند و یا پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد داشتند عملا از اجرا ، خارج شدند .




    مطالب مرتبط

    باقیمانده مبلغ در نظر گرفته شده برای تأمین آسانسورهای پروژه‌های مسکن مهر پس از هزینه کرد بخش اول و تأیید انجام کار و بر اساس پیشرفت پروژه پرداخت خواهد شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به خرید تمام تجهیزات تا پایان تیر ماه امسال شده‌ است .

    |

    در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها ، بنیاد مسکن ، ۱۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن شهری را در شهرهای تحت مسئولیت خود در قالب طرح‌های سالانه بنیاد در دست اجرا دارد .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    نظرات کاربران