در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۱۵ پروژه بازآفرینی شهری در استان قزوین طی سال جاری

    از آن‌جا که تعداد زیادی از پروژه‌های تعریف شده در سال ۹۸ اجرایی شد ، توانستیم پروژه‌های جدیدی برای سال ۹۹ تعریف کنیم ؛ احداث مدرسه و پارک محله‌ای در آبیک و پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی ، جدول‌گذاری معابر ، احداث مدرسه ۶ کلاسه و بهسازی معابر در تاکستان از جمله این پروژه‌ها به شمار می رود ، در شهر قزوین نیز احداث فضای ورزشی و استخر ، احداث شبکه انشعابات آب شرب و احداث پارک در سه محله راه آهن ، بلاغی و هادی‌آباد از جمله پروژه‌هایی هستند که سال گذشته اجرایی شدند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از اجرایی شدن ۱۵ پروژه بازآفرینی شهری در استان طی امسال خبر داد .

    ابراهیم مبارک‌قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین توضیحاتی در خصوص اقدام‌های انجام شده در زمینه بازآفرینی شهری ارایه کرد و گفت : پروژه‌های بازآفرینی شهری در استان قزوین از سال ۹۸ شکل جدیدی به خود گرفت ، احداث مدرسه در آبیک ، اصلاح شبکه آب و فاضلاب در محله بلاغی و هادی‌آباد و کمک به شهرداری به منظور بهسازی معابر در محله ارگ تاکستان از جمله پروژه‌های اجرایی در قالب برنامه‌های ۰۹۸ ، ۰۰۶ و ۰۰۴ به شمار می‌روند .

    مبارک‌قدم ادامه داد : در محلات اقبالیه و اکبرآباد تکمیل مدرسه و بهسازی معابر انجام و به اتمام رسید، همچنین در بحث آموزش و ارتقا توانمندی ساکنان تفاهمنامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد کردیم و دوره‌های آموزشی برگزار شد .

    وی افزود : ساماندهی کاروانسرای آوج ، بهسازی معابر بویین زهرا و احداث پایگاه بهداشتی و درمانی بلاغی از جمله پروژه‌هایی است که در سال ۹۸ تعریف و اجرای آن شروع شد و در سال ۹۹ نیز ادامه داشت .

    مبارک‌قدم با اشاره به این که از مجموع ۱۲ پروژه تعریف شده ۹ پروژه اجرایی شده است ، تصریح کرد : کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها ۷ میلیارد تومان بود که ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۹ نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت : از آن‌جا که تعداد زیادی از پروژه‌های تعریف شده در سال ۹۸ اجرایی شد ، توانستیم پروژه‌های جدیدی برای سال ۹۹ تعریف کنیم ؛ احداث مدرسه و پارک محله‌ای در آبیک و پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی ، جدول‌گذاری معابر ، احداث مدرسه ۶ کلاسه و بهسازی معابر در تاکستان از جمله این پروژه‌ها به شمار می رود ، در شهر قزوین نیز احداث فضای ورزشی و استخر ، احداث شبکه انشعابات آب شرب و احداث پارک در سه محله راه آهن ، بلاغی و هادی‌آباد از جمله پروژه‌هایی هستند که سال گذشته اجرایی شدند .

    وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی اظهار کرد : در این زمینه مطالعات خوبی صورت گرفته است و موفق به جذب اعتبارات استانی شدیم ، شناسایی محلات و جلوگیری از گسترش آن‌ها و نظارت بیشتر بر این محدوده‌ها از جمله اولویت‌های ما در سکونتگاه‌های غیررسمی است . مبارک قدم اعلام کرد در سال جاری ۱۵ پروژه بازآفرینی شهری در استان  قزوین اجرایی می‌شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران