در حال بارگذاری ...

ارتقا کیفیت ساخت و ساز بدون تخصصی کردن آن امکان پذیر نیست

واقعی تر کردن تعرفه خدمات مهندسی در سال گذشته در سه مرحله اتفاق افتاد که یکی از آن ها راه اندازی سامانه ارجاع نظارت بود . واقعی تر کردن تعرفه‌ها در سال جاری هم جزو برنامه های در دست اقدام است و تلاش بر اینست که خود را به میانگین تعرفه کشوری برسانیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : گسترش حوزه های خدمت رسانی مهندسین و واقعی تر کردن تعرفه ها از جمله مهمترین برنامه های سال ١۴٠٠ است که عموم مردم از نتایج آن بهره مند خواهند شد .

ابراهیم مبارک قدم در دیدار با رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به ضرورت تخصصی تر کردن ساخت و ساز عنوان کرد : پروژه های مسکونی که در حال ساخت و ساز است چنانچه از یک میزانی فراتر برود حتماً باید انبوه‌سازان پای کار باشند . موضوع ارجاع نظارت دومین قدم برای تخصصی کردن ساخت و ساز بود که سال گذشته اتفاق افتاد و آثار خوب بسیاری داشت .

مبارک قدم اضافه کرد : واقعی تر کردن تعرفه خدمات مهندسی در سال گذشته در سه مرحله اتفاق افتاد که یکی از آن ها راه اندازی سامانه ارجاع نظارت بود . واقعی تر کردن تعرفه‌ها در سال جاری هم جزو برنامه های در دست اقدام است و تلاش بر اینست که خود را به میانگین تعرفه کشوری برسانیم .

مبارک قدم گفت : باید بسترهای لازم برای حضور پررنگ تر سازندگان ذیصلاح در ساخت و سازها فراهم شود که برای این منظور باید جزئیات کارشناسی آن انجام شده و جهت تصویب در هیئت چهار نفره مطرح شود . انعقاد تفاهم نامه بین انبوه سازان و شهرداری‌ها به ویژه با شهرداری قزوین از موضوعاتی است که می تواند برای بافت های ناکارآمد شهری و نوسازی و بهسازی آن ها آثار مثبتی به همراه داشته باشد .

وی افزود : انعقاد و اجرای تفاهم نامه میان آزمایشگاه مکانیک خاک و سازمان نظام مهندسی از دیگر برنامه‌هایی است که بر اساس آن آزمایشگاه می تواند نقش نظارت عالیه بر روی آزمایشگاه های بخش خصوصی داشته باشد .

دبیر شورای مسکن استان تاکید کرد : امیدواریم که بتوانیم در سال جاری ، جشنواره ساختمان های برتر را که سال گذشته به علت کرونا برگزار نشد را برگزار کنیم . برگزاری این جشنواره رویداد متمایز و ممتازی در کشور است که برای اولین بار در کشور و با مشارکت دستگاه های مرتبط و متولی در استان اتفاق افتاده و باید ادامه پیدا کند .

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان با اشاره به اهمیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت : امیدواریم با نظارت جدی و دقیق تر بر اجرای طرح اقدام ملی مسکن توسط مهندسین سازمان نظام مهندسی شاهد ارتقا هر چه بیشتر کیفیت ساخت و ساز در این طرح باشیم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

|

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

|

حساسیت موضوع انتخابات نظام مهندسی بسیار بالاست و خوشبختانه ترکیب اشخاصی که امروز جهت عضویت در هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی اعلام آمادگی کرده اند ، از حیث انرژی و تجارب ارزنده شان ، نوید برگزاری انتخاباتی خوب ، بدون حاشیه با فرآیند اصولی را می دهد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : در راستای حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت ، هزینه آماده سازی در طرح جوانی جمعیت به ازای هر متر مربع یک میلیون تومان تعیین ...

|

نظرات کاربران