در حال بارگذاری ...
  • راهبردهای اساسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید

    حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) یک مفهوم وابسته به انقلاب اسلامی است و بعید نیست دستهایی بخواهند این مفهوم را از انقلاب دور کنند . لذا باید همه تلاش‌های ما برای احیای مفاهیم این حساب باشد که هویت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است . باید در این نهاد انقلابی از هرگونه اشرافی‏گری مقابله کنیم و روحیه ایثار و فداکاری را در کل بدنه بنیاد نهادینه سازیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید با هم‌افزایی تمامی امکانات خود به سمت رونق تولید مسکن برای اقشار محروم حرکت خواهد کرد .

    حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد همزمان با سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسمی که به همین منظور به شکل ویدئوکنفرانس با سراسر استان‌ها برگزار شد ، ضمن تقدیر از عملکرد این نهاد انقلابی در ۴۲ سال گذشته به تبیین راهبردهای اساسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال جدید پرداخت و خواستار توجه به شعار سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید ، پشتیبانی ها و مانع ‏زدایی‏ ها» شد .

    وی در ابتدای این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اینکه در آستانه حلول ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم ، گفت : باید از فیوضات این ماه بهره کامل را برد و از زبان و نگاه خود در مقابل انواع محرمات ، مراقبت کرد .

    حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی نژاد همچنین با اشاره به سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) یک مفهوم وابسته به انقلاب اسلامی است و بعید نیست دستهایی بخواهند این مفهوم را از انقلاب دور کنند . لذا باید همه تلاش‌های ما برای احیای مفاهیم این حساب باشد که هویت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است . باید در این نهاد انقلابی از هرگونه اشرافی‏گری مقابله کنیم و روحیه ایثار و فداکاری را در کل بدنه بنیاد نهادینه سازیم .

    روحانی‌نژاد گفت : امتیاز بنیاد این است که روحیه جهادی و ایثار در آن حاکم است و اگر این امتیاز را از آن بگیریم ، شکست خواهیم خورد .

    وی همچنین با تأکید بر فرهنگ‌سازی برای نسل جدید شاغل در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط نسل گذشته گفت : باید تأکیدات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در مورد عملکرد بنیاد بطور کامل به تجلی برسد . این تأکیدات و اهداف شامل تأمین مسکن محرومان و بازسازی واحدهای تخریب شده ناشی از بلایای طبیعی است .

    روحانی‌نژاد گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همانند یک پردیس ، تمامی امکانات لازم برای اجرای این سیاست‌ها را در خود دارد و به همین دلیل نباید سراغ شرکت‌هایی از بیرون بدنه بنیاد رفت . اکنون در تمامی استان‌ها امکانات و استعدادهای در حوزه تأمین مصالح ، ماشین‌آلات ، مشاورین ، پژوهش و تحقیقات داریم و هیچ نیازی به شرکت‌های خارج از بنیاد نیست .

    وی همچنین خواستار ایجاد محیط تعاملی با تمامی دستگاه‌ها در استان‌ها شد و گفت : مدیران استانی بنیاد مسکن باید برای تعامل با تمامی دستگاه‌ها برنامه اولویت‌بندی داشته باشند .

    به گفته وی منابع انسانی بنیاد مسکن مهمترین سرمایه این نهاد انقلابی هستند و باید حتماً از پذیرش و استخدام نیروی جدید از ناحیه سفارش افراد صاحب نفوذ جلوگیری کنیم ، زیرا کسانی که به صورت سفارشی وارد این حوزه اجرایی شوند، یا افراد توانمندی نیستند و یا در فرآیند انجام امور برای بنیاد مانع آفرینی می کنند .

    وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ خواستار شناسایی موانع و تلاش برای رفع آنها در مسیر اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد .

    روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم گفت : بنیاد مسکن باید حتماً از پشتیبانی هر یک از جناح‌های سیاسی و کاندیداها جلوگیری کند چرا که استفاده از منابع بنیاد برای پشتیبانی از کاندیداها حرام است.

    نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن از عملکرد این نهاد در حوزه‌های عمران روستایی ، ساخت مسکن روستایی ، نوسازی و مقاوم‌سازی روستاها تقدیر کرد و گفت : چنین کارنامه‌ای را در هیچ یک از دستگاه‌ها نداریم .

    حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی‌نژاد همچنین خواستار نقش آفرینی و تلاش بیشتر در حوزه تأمین مسکن شهری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد تا توانمندی‌های بنیاد مسکن در این زمینه نیز متجلی شود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    نظرات کاربران