در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ طرح ساماندهی فضایی – عملکردی حوضه‌های آبریز سدهای تامین کننده آب شرب شهر تهران

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی ‌شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورا پیرامون طرح ساماندهی فضایی – عملکردی حوضه‌های آبریز سدهای تامین کننده آب شرب شهر تهران ؛ حوضه آبریز سد امیرکبیر در استان البرز را به استاندار این استان اعلام کرد .

    فرزانه صادق مالواجرد ، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی مصوبه این شورا پیرامون طرح ساماندهی فضایی – عملکردی حوضه‌های آبریز سدهای تامین کننده آب شرب شهر تهران ؛ حوضه آبریز سد امیرکبیر در استان البرز را اعلام کرد .

    در متن این مصوبه اعلام شده به عزیزاله شهبازی ، استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز آمده است : به استحضار می‌رساند در اجرای ابلاغیه مورخ ۱۳۹۴/۵/۶ دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی با موضوع مقابله با آلودگی منابع آب شرب تهران و تکلیف محوله به وزارت راه و شهرسازی طی بند ۱۳ ابلاغیه مذکور مبنی بر تهیه طرح ساماندهی مناطق واقع در حوضه‌های آبریز با تاکید بر ساماندهی نقاط تفرجگاهی ، تدوین راهکارهای اجرایی ، ضوابط ویژه ساخت و ساز و کنترلی به تفکیک کاربری‌ها و تصویب آن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری و ابلاغ به استانداری‌های تهران و البرز برای اجرا ، بررسی طرح‌ تهیه شده توسط معاونت شهرسازی و معماری با عنوان "طرح ساماندهی فضایی – عملکردی حوضه‌های آبریز سدهای تامین کننده آب شرب تهران (با رویکرد حفاظت از آب و گردشگری پایدار)" در دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران قرار گرفت .

    شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران پیرو بررسی و تصویب طرح در محدوده آبریز سدهای طالقان و امیرکبیر (در جلسات مورخ ۹۹/۹/۳ و ۹۹/۱۰/۱) در جلسه مورخ ۹۹/۱۲/۱۱ خود پس از استماع گزارش کمیته فنی شماره ۵ در خصوص نتایج بررسی طرح در حوضه آبریز سد امیرکبیر ، احکام طرح برای حوضه آبریز مذکور را به شرح زیر تصویب کرد :

    ۱- با توجه به اینکه حوضه آبریز سد امیرکبیر یکی از ۵ سد مطالعات جامع طرح یاد شده است ، شورای‌عالی رعایت احکام ۱ الی ۹ مصوبه مورخ ۹۹/۱۰/۱ خود در خصوص حوضه آبریز سد طالقان را برای حوضه آبریز سد امیرکبیر مورد تاکید و تصویب قرار داد و در خصوص حوضه آبریز سد امیرکبیر مقرر کرد در ارتباط با تصفیه خانه شماره ۳ واقع در منطقه بیلقان در پائین دست سد امیرکبیر احکام ساماندهی مورد نیاز در اسناد نهایی صادر شود .

    ۲- لازم است مهندسان مشاور تهیه کننده طرح ، اسناد نهایی و ملاک عمل طرح به شرح زیر برای حوضه آبریز سد امیرکبیر استان البرز را جهت طی مرحله ابلاغ ظرف مدت یک ماه از اعلام مصوبه شورای‌عالی ارایه کنند : نقشه سیاستگذاری توسعه فضایی ، نقشه پهنه بندی استفاده از اراضی ، ضوابط و مقررات استفاده از اراضی ، نظام (ساختار و راه کارهای) اجرایی طرح .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران تمامی استان و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ...

    |

    نظرات کاربران